Palmoljeskam

Till vardags går det allt bättre att skippa godis,buljonger,kakor,glass etc med innehåll av palmolja.
så kommer "vandringssäsongen" och därmed nudlar till maten och varma koppen fruktsoppa på morgonen och ev nån lunchsoppa.
Tyvärr ser jag att dessa innehåller palmolja.
Ge mig vettiga alternativ till den snabba enkla matlagningen.
 
Till vardags går det allt bättre att skippa godis,buljonger,kakor,glass etc med innehåll av palmolja.
så kommer "vandringssäsongen" och därmed nudlar till maten och varma koppen fruktsoppa på morgonen och ev nån lunchsoppa.
Tyvärr ser jag att dessa innehåller palmolja.
Ge mig vettiga alternativ till den snabba enkla matlagningen.

Kung Markattas buljong, och Ekströms blåbärssoppa. Vill minnas att ICA har digestive-kex utan palmolja - kanske även gäller deras övriga kexlinje? Bara ett par första tips direkt ur minnet - kan återkomma till ämnet. :)

Edit: Läste kanske lite illa - du hade nog redan koll på buljong. Färdiga soppor och snabbnudlar med smak innehåller säkert palmolja. Min egen plan är att ha egen-torkade soppor (med buljongtärning till), som går lika snabbt att fixa som en köpt soppa. Blåbärssoppan från Ekströms har dock inte palmolja, vilket är bra.
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...