Dagens rea-tips (allmänt)!

Har själv detta tält och kan rekommendera det. Jättebra ventilation och lätt att sätta upp. Det är i princip ett Bergans Compact 2p fast med något sämre yttertält. Tror inte du kan få ett bättre tält för dessa pengar.

http://www.xxl.se/vildmark/talt/talt/bergans-trysil-2-pers-talt/p/1088460_1_style

Oh jag såg det där i reklambladet och satt precis och läste omdömen om det här på utsidan.se. Det nämns i några forumtrådar, dock verkar den enda jag hittade som faktiskt provat det inte vara nöjd, han varnade tillochmed andra för det, "regnar in som ett såll" skrev han (och dessutom fick han inte reklamera det(?)). Hur mycket har du testat det? Vad tycker du om regntåligheten?
 
Oh jag såg det där i reklambladet och satt precis och läste omdömen om det här på utsidan.se. Det nämns i några forumtrådar, dock verkar den enda jag hittade som faktiskt provat det inte vara nöjd, han varnade tillochmed andra för det, "regnar in som ett såll" skrev han (och dessutom fick han inte reklamera det(?)). Hur mycket har du testat det? Vad tycker du om regntåligheten?

Jag har inte testat det i hällregn men jag har verkligen svårt att tro att det skulle "regna in som ett såll". Han måste ha fått ett defekt tält eller så ställde han upp det på ett fel sätt.
 
Hur lyckas man sätta upp ett tält så fel så den läcker som ett såll??
https://youtu.be/TJ8Ue4CYr_c

(Man får itne skriva off topic här egentligen!!!)

Just den här modellen av tält (compact light var det har jag för mig, dom är ju samma modell andra material) finns även länkat någonstanns här i forumet där en får en pöl på ovansidan pga inte tillräckligt spänd duk.
Det är enda jag kan tänka mig då det var mitt på duken också, inte i sömmarna skrev han. Vet ju inte hur mkt han överdrev osv heller... Försöker hitta inläggen nu men sökfunktionen strular alltid för mig. :( Får inte fram koden på bilden.

Hur som så köper jag ett sånt, väl beprövad modell, fina specifikationer... Tack för tipset!
 
Körde förbi naturkompaniet/fjällrävens outlet i Övik igår. Där hade de Fjällräven Keb jackor för 1249 kr. Fanns i flera storlekar utom Large och i Svart, grönt, rost och gult. Både herr och dam.

Min fru köpte en rostfärgad, iofs i Large (den sista?) Tyvärr har jag large och i herr var det slut.
 
Gör skillnad när du ändå handlar!

Kanske inte ett reatips, men ett bra och viktigt tips i vilket fall!
Om du vill shoppa sportprylar online och samtidigt göra skillnad för någon annan rekommenderar jag att använda CharityRefund. Det är en vanlig cashback-sida med massor av sportbutiker att välja på. Till exempel gymgrossisten, cykelkraft.se, climbing247 och skistart.com. http://www.charityrefund.se/butiker/kategorier/Sport-Fritid. Istället för att du får tillbaka pengar, skänker du dem istället till välgörande ändamål. Win-win!
/Lussan
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...