Kameran vid topptur?

Jag ska skida uppför Keb i april och tänkte ha kameran med mig. En eos 5 med 28-70 70-200 och 17-35. Hur rbukar ni bära utrustningen? I vanliga ryggsäcken eller har ni kameran innanför jackan eller något?
Hur brukar ni få med stativ?

Från en novis på vinterturen..
 
Jag har för det mesta en Ortlieb Aqua Zoom fastsatt på bröstet (fast i ryggsäckens axelremmar).
Vid mer avancerad åkning stoppas den ned i Ryggan.

(Orkar sällan ha med mer än ett objektiv)

/M
 
Jag tänkte mig nmalzoomne eftersom det är så stora vidder att fota. Blir inte allt väldigt smått:), Har tänkt mig stativ för att kunna använda lite längre tider..
 
Jag har en packpåse med axelremmar som funkar som dagturssäck. I den ligger kamera + objektiv i neoprenfodral (plus vattentäta påsar vid behov), plus kolfiberstativ med kulled som sticker upp. Jag tycker absolut att en lite längre brännvidd är värd att ta med, typ 50-150 mm, får att få lite 'perspektiv på tillvaron.'
 
Jag tänkte min 28-70. trr det är en bra brännvidd?

Har du någon länk till din bärutrustning så jag kan se på ett ungefär hur du tänker?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...