Bouldrare i Upplands Väsby för ny vägg?

Hallå gott folk!

Har hittat en (eller egentligen två) ganska fina väggar centralt i Väsby.Upp emot 10 problem, hårdaste kanske kring 6c-7a.

Finns det nån annan bouldrare i Väsby som e lite sugen på utveckla detta me mig? Har borstat upp det mesta redan, men lite spotting å heja på varandra kan va en bra grej :)

Hör av dig till tobiasronnback@hotmail.com
 
Runby. Va kan det va, kanske 20-25 min att gå från pendeltågsstation.. Har gjort tre problem hittills, men det finns några riktigt fina linjer kvar alltså!
 
Kommer beskrivning när ja (eller förhoppningsvis vi) fått till lite fler problem :)

Jag å polarn la förut in Runsastenen på sverigeföraren.se också, riktigt fint!
 
Vart finns boulderingen mera exakt. Bor själv i Väsby och skule gärna ha någonting på hemmaplan att klättra på. Finns en klippa i Sandaskogen som vi bouldrat lite på med mestadels kalasfina landningar.
 
Har nu lagt in föraren på http://sverigeforaren.se/index.php/Cashväggen. Har ännu inte lyckats ta det finaste problemet (men nästan!!) och det finns säkert 3-4 leder till för den som har en stålborste! Då behöver man nog också rep å sele för att fira sig ned och kunna borsta ordentligt. Finns bra träd att använda till toppankare.

Hur är den där väggen i Sandaskogen? Många problem? SVårighet? Å Vaar?
 
Bild upplagd! Nu gäller det bara att sopa hem den fina linjen (nr 1). Det är slutet som är svårast, att komma över kanten. Kanske nåt för ett mantlingsproffs! Sen när man kommit upp kan man smita bort från klippan åt vänster.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tobbe 2 Bouldrare i Upplands Väsby för ny vägg? Bouldering 0
Davvids Hitta Bouldrare Stockholm Bouldering 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...