Börja klättra i Örebro trakten?

Hejsan nu är det som så att jag har aldrig klättrat tidigare, men är väldigt sugen på att börja för tycker det låter jävla skoj.
Nån som har några tips om något bra ställe runt om Örebro där man kan testa lite lätt? vad borde jag ha med mig för utrustning?
Tacksam för svar :)
 
Det finns en bouldervägg i Kumla som vi i klubben hålls mycket på under vintern, tror det brukar vara mest folk på tisdag och onsdagskvällarna. Annars är det rosendal utanför nerikes kil som är det största stället på utesäsongen.
För mer info kolla in på www.orebroklatterklubb.com
 
Åfan det var inte dåligt att kumla har såna saker :D brukar det komma mycket folk? eller kan man kanske få sig ett hörn att kräla på? :)
 
Ny klätterhall!

Hej!

Det har öppnat en ny klätterhall med stor boulderdel i Örebro, nära sjukuset. Invigningen var nu i dagarna, så allt är nytt och fräscht! Det hölls en öppningstävling med problem byggda av några väldigt duktiga ledbyggare. Dessa kommer sitta kvar ett tag, så kom och prova :)! Det finns fina problem i alla svårighetsgrader.

http://www.orebroklattergym.se/

Det finns dessutom ett erbjudande där man kan like:a på facebook och få provklättra gratis en gång!

www.facebook.com/orebroklattergym

Välkommen!

//Björn
 
Örebro Klättergym

Jag kan definitivt rekommendera det nyöppnade Örebro Klättergym. Företaget fokuserar på bouldering med ett fåtal högre repväggar på omkring 7-8 meter. Denna plats har allt från nybörjarleder till avancerade leder på mycket hög nivå.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...