Äventyr i skogen, första gången

Bra grejor behöver inte kosta, grejen är att undvika dåliga grejor, särskilt de som dessutom är dyra. Vissa bra grejor kan kosta en del, men de är inte dyra. Ett bra tält som kostar 4-5.000 begagnat kan man ha hela livet och det håller oftast för påfrestningar IFALL det blir sämre väder än väntat.

Ringa 112 och satellittelefon... det luktar troll här.
 

clindh

Forumvärd
Men du.. Vem ringer 112 bara för att tältet går sönder? Billigare tält kanske inte klarar lika hårda vindar som ett dyrare...MEN.. ska det hindra någon för att våga sig ut i fjällen? Fjällen är inte reserverat för fjolliga stockholmare med höga inkomster ...
Tagga ner lite eatmyram, du verkar vilja provocera mer än du vill hjälpa. Du förstår ju själv vikten av bra utrustning, vilket syns i trådarna där du frågar om bästa tält - skrivna från ditt andra konto på Utsidan (det är ett regelbrott att ha två) Funktion var ju tydligen viktigare än pris för dig där, du ville inte bli sittande på fjället med fel slags tält.
 
Tagga ner lite eatmyram, du verkar vilja provocera mer än du vill hjälpa. Du förstår ju själv vikten av bra utrustning, vilket syns i trådarna där du frågar om bästa tält - skrivna från ditt andra konto på Utsidan (det är ett regelbrott att ha två) Funktion var ju tydligen viktigare än pris för dig där, du ville inte bli sittande på fjället med fel slags tält.

:)

/Andreas
 
Många komiska dimensioner i den här tråden. Först TS frågor och hans vandringskompis ovilja att ta emot goda råd. Därefter tre års total inaktivitet på Utsidan från dem båda innan vi fick reda på hur det gick. Till sist lite retoriskt ställningskrig som föranleder moderatorn att ingripa och dessutom avslöja dubbla konton. Underhållande läsning. ;-)

Men för att ställa en seriös fråga också, så undrar jag om TS gjort en lite utförligare utvärdering av vad som funkade bra eller inte bra. Skulle ni ta med er exakt samma utrustning och mat om ni gjorde om turen idag? Blev ni klokare och mer erfarna av ert äventyr och i så fall på vilket sätt?

Mvh / Filiokus
 
Många komiska dimensioner i den här tråden. Först TS frågor och hans vandringskompis ovilja att ta emot goda råd. Därefter tre års total inaktivitet på Utsidan från dem båda innan vi fick reda på hur det gick. Till sist lite retoriskt ställningskrig som föranleder moderatorn att ingripa och dessutom avslöja dubbla konton. Underhållande läsning. ;-)

Men för att ställa en seriös fråga också, så undrar jag om TS gjort en lite utförligare utvärdering av vad som funkade bra eller inte bra. Skulle ni ta med er exakt samma utrustning och mat om ni gjorde om turen idag? Blev ni klokare och mer erfarna av ert äventyr och i så fall på vilket sätt?

Mvh / Filiokus

Jag är även intresserad av veta om turen gjordes då för 3 år sedan eller om det skedde senare!

/Andreas
 
Nä, mer klubben för de som tycker man beter sig som folk även på nätet. Blir rätt förvånad att du gasar på i samma stil efter att brallorna åkte ner. Ser inget fel i att admin knäppte dig på näsan när du uppenbarligen är feg och mot forumreglerna använder ett anonymt extra alias för att skriva saker du troligen inte står för med ditt namn bakom. Lite ödmjukhet skulle inte skada. Trevlig helg alla!

PS. Förstod först inte hur du orkade plåga dig själv med att läsa och registrera en användare till och med. Att du nu har två övergår mitt förstånd. Om Utsidan är så dålig så rekommenderar jag dig att logga ut och försöka hitta ett annat forum som passar dig bättre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daniel-S Tips på lagomt äventyr för en 5 åring? Fjällvandring 9
Naturfantast Sugen på äventyr? Bestig Kebnekaise! Fjällvandring 7
fjälltarzan Manges Äventyr Fjällvandring 0
Gustav Cronhamn Äventyr, vill du följa med? Fjällvandring 0
T.M Äventyr/Vandring i Norge. Fjällvandring 2
fredric_verklig.se Strapatz.com - Här börjar vårtat äventyr... Fjällvandring 3
kajakmannen Arrangörsledda flerdags äventyr Fjällvandring 2
manke sarek äventyr med 7 övernattningar Fjällvandring 4
Ny hemsida, angående äventyr i Sverige Fjällvandring 3
simpe Nya kängor som tar mig från skogen via lågfjället och till högfjällen och topparna Fjällvandring 2
Leafy Första ensamvandringen - Tält/oväders-fråga Fjällvandring 44
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
Jesper1972 Hur långt ut från Abisko, till första tältplats ? Fjällvandring 10
thelizardking Första fjällvandringen i augusti/september Fjällvandring 15
Jonity Första vandringen utanför led. Fjällvandring 26
Mickebrodd Första fjälltur. Tips? Fjällvandring 5
marek Första fjällturen - Kebnekaise Fjällvandring 13
JNybbe Första vandringen någonsin, själv dessutom! Fjällvandring 9
ddoo första vandringen, vars? :) Fjällvandring 8
Bondmoran Första vandringen i Idre - VILL MER Fjällvandring 11
Wasseslotta Fjällvandra från Ljungdalen första veckan i september Fjällvandring 2
NaturBoel Hjälp med första längre ensamvandringen i norr Fjällvandring 20
Stenelaw Första fjällvandringen med barn Fjällvandring 9
Topi 6 årings första tur kring Abisko > Njulla Fjällvandring 5
nisseni Första Kebne-turen Fjällvandring 2
Hemskis Fjällvandring första veckan i juni Fjällvandring 3
xefyros Bestiga Kebnekaise - tips för första gången Fjällvandring 29
Miss Yster Abisko-Kårsavagge, hjälp inför första besök Fjällvandring 12
Charityman Min första ensamvandring Fjällvandring 18
Punka Vandra i Norge i sommar - första gången. Fjällvandring 5
acrid Blåbär på första turen - Grövelsjön i sep Fjällvandring 5
Johan.H Första fjällturen - Jämtlandstriangeln, många frågor Fjällvandring 44
veni Första Sareksvandring Fjällvandring 24
rinia Fjällvandra för första gången (Lapplandsfjällen) Fjällvandring 44
Kottisch Första fjällvandringen Fjällvandring 11
adesse Första vandringsskorna... Fjällvandring 12
Tetris Nybörjare - första vandringen ensam? Fjällvandring 94
skallagrimson Funderingar efter min första fjällvandring... Fjällvandring 44
Markholm Första turen ensam, var? Fjällvandring 4
johnfloren Första vandringen med hund Fjällvandring 8
backeby Första gången, för svår vandring? Fjällvandring 7
Norris När gjordes Stora Sarektraversen första gången sommartid? Fjällvandring 6
waltruz Första fjällturen med vandring och fjällfiske. Tips tack! Fjällvandring 4
labbman Kommentarer på min första fjälltursplanering Fjällvandring 27
rödräven Första fjällvandringen i sommar Fjällvandring 40
Evajar SAREK för första gången Fjällvandring 6
Unnah Min första vandring Fjällvandring 5
gustafg Förslag på vandring första veckan juli Fjällvandring 1
fetgris Helags - första gången i fjällen Fjällvandring 6
zeddo Första fjällvandringen. Fjällvandring 40

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.