• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mareldspaddling 16 september

Riktigt lyckad mareldspaddling. Såg en hel del, räknade till 14 innan jag slutade räkna ;)
Fräckast var när jag såg en manet som var upplyst och paddlingen genom Eskils kanal där bogvågen glittrade. Sugen på fler "nattpaddlingar" i lugnt väder.
 
Ja, bullarna glömde jag! Tack för dem!
Faktum är att det var rena gourmetpaddlingen; bullar, muffins, godis, chips mm dukades upp.
I sanning trevligt att lära känna detta gäng:)
 
Det var jättemysigt! Vad roligt att det finns så många spontana och trevliga människor. Det värmer i hjärtat : ) Och ger mersmak : ) Hoppas vi snart får se på andra bullar!!
 
Nä, men eftersom vederbörande inte var tillräckligt snabb så får man ju passa på.
Jag skall förresten starta visningar av min kajak i containern, tar 40:- för vuxna, gratis för barn under 7 år.
Hoppas på stor uppslutning.
 
Okej!
Men det här kan du inte erbjuda. Jag erbjuder ett "event" som innebär att man får hjälpa mig att bära min kajak tillsammans med mig från Smitska Udden till parkeringsplatsen, för att sedan forsla min kajak till Saltholmen på det egna biltaket. Det brukar bli ett rejält äventyr med många goda skratt och minnen för resten av livet. Kostar bara 150 kr för en heldag, då ingår även att köra tillbaka kajaken till sitt skjul på Smitska udden när paddlingen är slutförd. Priset är mycket förmånligt med tanke på att säsongen börjar gå mot sitt slut.
 
Okej!
Men det här kan du inte erbjuda. Jag erbjuder ett "event" som innebär att man får hjälpa mig att bära min kajak tillsammans med mig från Smitska Udden till parkeringsplatsen, för att sedan forsla min kajak till Saltholmen på det egna biltaket. Det brukar bli ett rejält äventyr med många goda skratt och minnen för resten av livet. Kostar bara 150 kr för en heldag, då ingår även att köra tillbaka kajaken till sitt skjul på Smitska udden när paddlingen är slutförd. Priset är mycket förmånligt med tanke på att säsongen börjar gå mot sitt slut.

Pris brukar handla om tillgång och efterfrågan. Nu bor jag på fel sida av landet men för de som bor "där borta" borde du ordna en kölista eller en auktion av restplatserna ;-)
 
Blir avundsjuk när jag läser att ni haft sån fin mareldspaddling! Men det är ju paddlingssäsong ett tag till och jag hoppas få det lite lugnare på jobbet någon gång innan jag kroknar helt, så man får tid för lite sjö och natur.
Kanske fullmånepaddling kan vara nåt senare i höst? Jag hade en sån förra hösten på Mjörn och det var en ganska speciell känsla faktiskt. (kan iofs bero på att jag var ensam på utpaddlingen och paddlade vilse när jag skulle leta reda på gänget som satt och gottade sig vid elden ute vid ett vindskydd)
Ha det gott alla!

/Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.