Kungsleden på en dag!

Eftersom jag är upphovet till det här "eländet", vill jag förklara med att jag startade ganska starkt, men sedan har jag gradvis fått flytta tillbaka befälstältet. Och det sista var ju att bröderna Marx eldade upp ett tågsätt för att ta sig i mål.
 
Sir Toby!
Tipset till "Kungsleden" återställer din adelstitel. Jag är en gröngöling på Utsidan.se, och jag ser att en del talar om "tråden" men vet inte vad den innebär. Föreligger det något krav på att hålla sig till "saken"?
Nja, det hör väl till god "netikett" att hålla sig till ämnet. Det blir lätt svåröverskådligt annars.
 
Om syftet är att få så många som möjligt att delta i debatten så vill jag dra mitt strå till stacken genom att tacka Sir Toby och flera anonyma tipsare för hänvisningar till var jag kan finna den eftersökta storfilmen "Kungsleden". Jag tror jag ska slå till på en gång och införskaffa denna och när jag ändå är i farten kanske också ett exemplar av "Rymdinvasion i Lappland" och sedan är min fjällfilmsamling i stort sett fördubblad!
Och eftersom "saken" ändå skiftat natur eller åtminstone utvidgats passar jag på att påpeka att Werandas felaktiga uppgift angående att den ledande skådespelerskan i filmen skulle heta "Lena", nog kan ha att göra med historiens karaktär "Leni".
 
Sir Toby, tack för tipset! Jag måste nog skriva ut alla sidor, för att hålla reda på vad jag sagt. Det har ju också framförts kritik mot att jag periodvis förlitar mig på helikopter under rekordförsöket. Just miljöfrågan kanske går att lösa genom att jag istället använder varmluftsballong. Utfallet blir dock osäkrare om vindar skulle föra mig ut över Norska havet. Men det sportsliga inslaget blir mer markant. Alltså ändrar jag mitt koncept till "Med varmluftsballong längs Kungsleden på en dag"!

Hej Emmma, var får jag tag i filmen Rymdinvasion i Lappland? Det känns nästan som om jag skulle behöva titta på den innan jag startar min färd från Abisko.
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är helt underbart med vilket gott humör som Weranda svarar på alla frågor, vare sig det gäller troll eller ej. Skönt att se att en tråd kan skapas/spåra ut utan personangrepp eller smutskastning :)
 
Den här tråden går från klarhet till klarhet! "Rymdivasion i Lappland" -hur har jag kunnat missa den filmen? Den verkar ju innehålla allt!
Tack Emmma för tipset att avsluta min teleportering i Abisko. Frågan "hur känner man sig efter en teleportering" är ju egentligen ganska djup, men hur som helst kan man nog behöva vila sig efteråt.
 
Egentligen skulle jag behöva en yrkesfotograf, som medföljer när jag får fullt upp med att bemästra situationerna. Att det råder bra stämning i alla inlägg på Utsidan, hänger kanske samman med att det bara är glada och trevliga människor som fjällvandrar.
 
Jag måste få säga, att det är en fantastisk "resa" jag fått göra det senaste dygnet genom cyberrymden på Utsidan. Mitt riktiga rekordförsök är ännu inte påbörjat, men jag förstår nu bättre uttrycket Just in time, att göra något i rätt tid. Jag valde helt enkelt fel farkost i mina förflyttningar, och fick halva läsekretsen emot mig. Min resa skall naturligtvis ske i en varmluftsballong, för då har jag alla med mig och kan känna mig som en ny ingenjör Andrée, fast på en mindre seglats. Och råkar jag blåsa in i Sarek, tystnadens rike, är det nog ingen som bråkar, eller i Korpilompolo, så väcker nog detta enbart sympati. Min motvilja mot förbränningsmotorer, denna urgamla uppfinning från 1856 som fortfarande är i full drift, är klart uttalad.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Folkhem Kungsleden på 3 veckor, Hemavan-Abisko Fjällvandring 16
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
ojhsmith Nybörjare på Kungsleden i September Fjällvandring 29
Lofoten - Møring Islagte båtkryssinger på Kungsleden? Fjällvandring 2
Spof Kungsleden på 16 dagar Fjällvandring 40
cnygardh Ses vi på Kungsleden i höst? Fjällvandring 11
dibblah Snö på Kungsleden? Fjällvandring 4
LundbergOscar 4 tonåringar på kungsleden Fjällvandring 5
fjording Skicka mat med Bussgods på Kungsleden Fjällvandring 14
Daggstänk Bilplats till Kungsleden på Tisdag finnes. Fjällvandring 0
aksello vad finns det för utbud på butikerna längs kungsleden och hur är priserna? Fjällvandring 5
Pelia Sträcka på Kungsleden? Fjällvandring 11
Jörgen Fjaderlatt.se Yngst på Kungsleden Fjällvandring 10
Carfre Tips till en förstagångsvandrare på väg mot Kungsleden Fjällvandring 23
MarieC Kortare vandring på Kungsleden? Fjällvandring 9
Ljung_dalen Otrevligt på Kungsleden Fjällvandring 4
Petri Niemelä Finaste stället på kungsleden? Fjällvandring 14
Solitere Vandra eller båt, Jäkkvik Norrut på Kungsleden? Fjällvandring 5
DanielK Nybörjartur vecka 31 på Kungsleden Fjällvandring 8
nilssa Kungsleden på fredag! Fjällvandring 11
antonson Första gångsvandring på kungsleden Fjällvandring 10
chinerunner Kungsleden på snöskor. Fjällvandring 16
Jonik Tips på upplevelser runt Kungsleden Fjällvandring 6
maskon Kungsleden på snöskoter Fjällvandring 3
Geoff Kungsleden på Snöskor? Fjällvandring 2
lizardking Kungsleden i mitten på april Fjällvandring 1
andrevs Snabbast på Kungsleden Fjällvandring 1
7377 Vandring på Kungsleden Fjällvandring 6
kungsleden Gas på kungsleden? Fjällvandring 3
loppisen Kungsleden-hur tidigt på sommaren? Fjällvandring 5
CB Rekordet på Kungsleden Fjällvandring 30
Köpa mat på Kungsleden Fjällvandring 6
Apelsinjos Vistasdalen - gå i vilken riktning? Fjällvandring 17
Fotmannen Någon med erfarenhet av södra Kungsleden (Sälen - Åre) Fjällvandring 20
suxxid Gå runt/vada över vattendrag längst Kungsleden Fjällvandring 35
Nallo_Gus Abisko - Nikka utanför Kungsleden Fjällvandring 5
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
ArcBird Kungsleden, Abisko - Kebnekaise Fjällvandring 0
Sussilull Träningsupplägg inför Kungsleden Fjällvandring 14
Mediumviktsvandraren Kungsleden, Abisko-Kvikkjokk augusti-september 2022 Fjällvandring 36
Lindamariaerika Kungsleden 2022- planering Fjällvandring 26
brigas dyr båttransport längs Kungsleden? Fjällvandring 54
Anneliandersson Tältplatser norr om Kungsleden Fjällvandring 9
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
coffee_hiker Kungsleden - Glutenfri / Gluten Free Fjällvandring 14
coffee_hiker Kungsleden - Granskning av resplanen Fjällvandring 18
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
Sickansmatte Gröna bandet med hund men undvika Kungsleden Fjällvandring 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.