• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Klart jag vill hänga på....

Hej,

Är en tjej på 26 år som nu bott i Göteborg i 2 år. Har tidigare i alla år jobbat som instruktör på gym men har nu slutat med det för att kunna hitta på vad jag vill, då framför allt utomhus. Min träningskompisar lämnade jag när jag flyttade till Göteborg och min sambo skulle bli glad av att slippa hänga på alla gånger. :) Så jag hänger mer än gärna på din idé!!!

MVH, Elin
 
Lördag 9/5 kl 18 Delsjön

Hejsan!

Klockan 18 på lördag den 9 maj träffas vi vid Delsjöns stora parkeringsplats (den som ligger vid badplatsen). Alla som är grillsugna och sugna på att träffa paddelkompisar inför sommaren är välkomna. Man tar med sig vad man nu vill ha att äta och dricka. Och kanske nån extra engångsgrill kanske kan vara en bra idé. Antagligen går vi till en eldplats, vi hoppas att det finns ved, jag och Hanna ska kolla upp det under veckan. Eller är det någon här som vet? Det blir roligt! Om du har ett kubbspel el likn. ta gärna med det!!
Alla får hjälpas åt att be till vädergudarna under veckan- så ska vi nog se till att det blir en trevlig kväll för övrigt!
Hälsn. Lotta
 
Tid passar bra, platsen känner jag mig osäker på. För mig är Delsjön ett jätteområde med massvis med sjöar och flera badplatser. Jag skulle gärna bestämma något ställe som är unikt. Närmsta hållplats?

/monica.

Hejsan!

Klockan 18 på lördag den 9 maj träffas vi vid Delsjöns stora parkeringsplats (den som ligger vid badplatsen).
 
Närmsta hållplats är "Töpelsgatan" på 5:ans spårvagn. Ligger längsmed Delsjövägen. Sedan följer man bara vägen upp mot Delsjön. Det står skyltat kanotuthyrning m.m. från Delsjövägen. Man kör bil, promenerar eller cyklar uppåt delsjön. Promenaden tar ca 15 min skulle jag tro från hållplatsen. Man passerar polisstallarna, koloniträdgårdar på vä sida och fortsätter fram till parkeringsplatsen. Det är en lååång uppförsbacke. Sedan är man framme!
Det ska inte vara svårt att hitta. Hoppas vägbeskrivningen räcker : ) Annars, titta på en karta över Göteborg det borde finnas med. Man passerar även förbi infarten till Näsets paddlarklubb liksom roddklubben längsmed vägen, då är man nära.
 
Hejsan!

Klockan 18 på lördag den 9 maj träffas vi vid Delsjöns stora parkeringsplats (den som ligger vid badplatsen). Alla som är grillsugna och sugna på att träffa paddelkompisar inför sommaren är välkomna. Man tar med sig vad man nu vill ha att äta och dricka. Och kanske nån extra engångsgrill kanske kan vara en bra idé. Antagligen går vi till en eldplats, vi hoppas att det finns ved, jag och Hanna ska kolla upp det under veckan. Eller är det någon här som vet? Det blir roligt! Om du har ett kubbspel el likn. ta gärna med det!!
Alla får hjälpas åt att be till vädergudarna under veckan- så ska vi nog se till att det blir en trevlig kväll för övrigt!
Hälsn. Lotta

Låter jättebra! Jag kommer vara på plats 18:00 (trodde ju från början att jag skulle behöva ansluta senare)
Har varit med min lägergrupp i Munkedal och paddlat i helgen, stället heter Flottarleden, utgår i från sjön Vassbotten. Friluftsfrämjandet har kanotcentral där och hyr ut samt har kurser. Har tagit med info därifrån som jag tar med den 9:e.
Det här ska bli riktigt ql! Ser fram emot att träffa er andra. Jag heter Cina är 36 år och kommer susandes i en vit WW Golf.

Hälsningar
Cina (ckm)
 
Jaha.... då får jag avböja :-(
Ska på 40-årspartaj kl 16....... trodde att jag skulle hinna grilla innan :)
Får bli nästa gång, som jag hoppas inte blir för allt långt fram :)


Morgan
 
Låter jätte..

..kul! Bra intiativ!
Skulle va kul att hänga på ngn gång. Kan tyvärr inte vara med 9/5 men jag blev så inspirerad så jag anmälde mig till Fysikens 1-dagars kurs i havskajak 24/5. Det var fullt på NPK (kom jag ihåg förkortningen rätt?). Är väldigt mkt nybörjare vad gäller paddling. Har paddlat kanot i min
ungdomsdagar ;-) och har testat kajak 2 ggr senaste åren så det är inte mkt att hänga i julgranen.
Men jag tog fasta på ämnet: nybörjare i Göteborgsområdet :)

Ha det gott så länge! /T
 
Delsjön på lördag kl 18 blir jättebra. Hoppas hoppas att vädret blir grillvänligt! :) Jag ser fram emot att smida lite planer för paddlingsturer i sommar. Vi ses!
/Nadia
 
Vad kul att det verkar vara en del som kan. Det ska bli kul att komma ut i skogen lite och träffa nya människor.

Ses!
 
Satan...

...i gatan!
Jag har sett fel på dag!
Har sonen 9/5, trodde söndagen var det datumet...kan INTE komma med då. Jag som så gärna ville vara med.. :(

Ok, let me know vad som koms fram till. Är som sagt gärna med o paddlar kajak med lika oerfarna som jag själv och erfarna som kan lära ut ett o annat...

Ha en underbar kväll i Delsjöskogarna!
//Cina
 
Hade vart en idé, men vi är på konfirmationsfirande!! Inget jag direkt längtar efter...men men...bara att bita ihop.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.