• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Klubb med många aktiviter

Hej!

Jag skulle vilja börja paddla i vår, men saknar någon kompis att göra det med.
//Hanna


Tjörns Kajakklubb har minst en aktivitet varje månad, och områdena växlar runt hela Väst-Sverige. Kolla websidan och programmet.

Medlemskap är billigt och öppet för alla som bor i Tjörns närområde, och det ska noteras att därmed (med traditionell tjörnsk blysamhet..*L*) avses allt mellan t.ex. Salt Lake City och Yokohama (vi saknar ännu medlemmar i Australien, men nekar absolut inte en ansökan därifrån heller).

Du och andra är välkomna!

Jens
 
Hej ! finns det någon som liksom jag trotsar elementen och paddlar i trakterna Stenungsund -Kungälv och skulle vilja göra kortare paddelturer nu på helgerna .
Håller på att träna rollar mm och turerna brukar inte bli så långa.
Än finns det isfria iläggningsplatser i tex Hakefjorden med omnejd.
Har varit ute senast idag och det var kanonfint.
Anders
 
Närmast är väl Escape i Önnered sen finns ju Reidar på Marstrand! Point ska ju öppna butik vid Lilla Bommen dom har säkert uthyrning! Du kan oxå hyra av Kanotcentrum!
Ps var ute på havet i lördags i ett helt underbart väder sol,svaga vindar å mkt säl ;)

/Janne
 
Närmast är väl Escape i Önnered sen finns ju Reidar på Marstrand! Point ska ju öppna butik vid Lilla Bommen dom har säkert uthyrning! Du kan oxå hyra av Kanotcentrum!
Ps var ute på havet i lördags i ett helt underbart väder sol,svaga vindar å mkt säl ;)

/Janne

är marstrand södra skärgården??

önnered, ligger det närmre?

(det känns annars som om delsjön är ett smidigare alternativ för en icke bilburen...)
 
Hej ! finns det någon som liksom jag trotsar elementen och paddlar i trakterna Stenungsund -Kungälv och skulle vilja göra kortare paddelturer nu på helgerna .
Håller på att träna rollar mm och turerna brukar inte bli så långa.
Än finns det isfria iläggningsplatser i tex Hakefjorden med omnejd.
Har varit ute senast idag och det var kanonfint.
Anders

Tjena!

Jag paddlar även nu på vintern. Var uppe i ottan i söndags, men i Hinsholmen, Fiskebäck och Önnered var det is (sörja i alla fall) så långt ögat nådde, så jag åkte hem och fikade i stället. Men jag är sugen på att komma ut igen snart. Bor i Lerum.

/Anders
 
Hej,

Är det någon mer som är sugen på att paddla 4 eller 5 april om vädret tillåter? Skulle va kul att komma igång lite :)
 
jag e med

Jag hänger gärna med. Har inte så mycket erfarenhet och kommer att hyra oxå.
Men jag vet att det finns möjligheter att paddla några kvällar under instruktion i ljungskile. Jag ska fråga en kompis om han har kontakt numret kvar.
Men som sagt att träffas över en kopp kaffe låter som en toppen ide!!
 
Jag har tittat lite på att åka till Ljungskile och paddla med STF några dagar under semestern. Men skulle ju kunna vara kul att åka dit nån kväll också. Hittar du telefonnumret får du gärna berätta mer.
 
Paddelsugna!

Hejsan Hanna och alla andra!

Jag heter Lotta och är medlem i NPK vid Delsjön. Man måste vara medlem för att få låna/hyra kajakerna. Tips att gå in på NPK.nu för att få senaste information om aktiviteter och kurser medlemskap odyl.

Har inte varit så aktiv i klubben, men vill gärna paddla mer i år. Har en kajak ute vid klubbens kajakskjul vid Smitska Udden. Därifrån paddlar jag mer än gärna. Roligt ute på havet : )
Jag letar också efter nya kajak-kompisar. Paddlar inte ensam än så länge. Det skulle vara jätteroligt att gå ihop ett gäng med nya paddlare och ta en tur eller kanske flera!

Hälsningar Lotta
 
Fler tips

Hej paddelvänner i Gbg-området.
Får även nämna Göteborgs Kanotförening som huserar i Saltholmen. GKF har ett aktivt paddelprogram med både kortare torsdagspaddlingar med tema samt helgpaddlingar man kan delta i som medlem.
Även spontanpaddlingar året runt.
http://www.gkf.info/

I närheten ligger även Långedrags Kajakuthyrning (längst in i Hinsholmskilen) med bra parkeringsmöjligheter.
http://hem.passagen.se/gotborg/html/indexkaj.htm


Håll paddeln saltad!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.