• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker kompis till en tur i Stockholms skärgård!

Tjingeling!

I sommar har jag varit helt inriktad på att få paddla i sthlm skärgård. Men mitt ressällskap har fått förhinder. Jag vill så enormt gärna få uppleva skärgården från vattnet vilket jag inte gjort, trots att jag bott i sthlm dryga 2 år nu. Paddla själv känns både jätte tråkigt och dumt. Så jag söker nån som vill iväg ett par dagar, gärna en upp till en vecka, paddla å tälta, exakt vart kan vi bestämma senare. Jag köpte själv en kajak i höstas, så jag har varit ute en del, men ser mig mer som en nybörjare än erfaren, men stark och uthållig :cool: Jag har semester V28-30 och därför skulle det vara en bra period att ge sig ut. Hoppas jag fångar ditt intresse, hör av gärna av dig om du känner dig lite intresserad av en tur!

// Jenny :)
 
Hej!

Hej Jenny,
Jag tittade in och blev intresserad. Nu har jag inte provat på kajak mer än en gång men såg även att du var intresserad av att cykla vilket jag gillar.
Vi kanske kunde höras o chatta eller liknande för höra mer vad du har för planer?
Hej så länge,
Hugo
 
paddla i stockholms skärgård

hej

det låter utmärkt att paddla i skärgård v. 28 -30. jag har ingen egen kajak men är ingen nybörjare...vi kan gärna prova nåt i stan , t.e. pampas marina uthyrning , brunsviken eller björnvik för en dags eller kvällstur. testade havsvatten för två veckor sen ...det är redan varmt !!!
hej
gideon
 
Hejsan!
Jag tänkte också paddla i Stockholms skärgård i sommar.
Jag är nybörjare men har var varit på en tur Stavsnäs-Bullerön och några turer i mälaren. Planerar en tur under midsommarhelgen men vi får se om det blir av. Tanken var i alla fall Rävsnäs-Söderarm eller om det blåser för mycket Dalarö-Bullerön. Det är ju lite som ska klaffa, inte minst vädret.

Jag har semester v27-30 och tänkte paddla mer då. Bor i Västerås men det är bara 1,5 timme bort.

/Svante
 
Midsommar

Personligen om det var en helg jag inte skulle ge mig ut och paddla så är det midsommar. Är väl den helg det finns garanterat flest berusade båtförare ute på vattnet.

Så paddla försiktigt, David
 
Vill bara komplettera med två utdrag från dn.se så här idag. Rörande båtkollisioner i Karlskrona.

"- Vi såg två båtar kollidera, eller snarare: den ena båten körde rakt över den andra, berättar Peter Widlund, vakthavande befäl."

"Ett alkoholtest som gjordes visade att förarna i båda båtarna var berusade. De har tagits in för förhör och misstänks för sjöfylleri."

Och hela texten:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=795977&rss=145
 
Hej!

Jag är ledig mån-fre. v. 27 och tar gärna kortare eller längre tur om det är någon som har lust? Jag har ingen egen kajak, men det går ju att ordna. Hör gärna av er på något sätt så kanske vi kan ta en sväng.
/Elin
 
Jag planerar flera paddelturer på min semester v.27-30. Första veckan jobbar mina paddelkompisar så då är jag än så länge ensam, andra veckan får jag nog sällskap. Det är bara att höra av sig om det låter intressant så kanske det går att planera ihop nåt.

/Svante
 
Hej Allihopa.

Jag ska ut på en 3-5 dagars paddling i Stockholms skärgård nästa vecka (v 27). Tänkte ge mig av på tisdagen den 1 Juli så vida inte vädret sätter sig på tvären. Jag har inte planerat turen helt ännu men jag tänkte sattsa på något naturskönt och någurlunda enkelt (är halverfaren paddlare). Kommer i första hand att tälta. Jag har egen kajak och är flexibel angående startplats ifall någon måste hyra kajak. Är det någon som vill följa med så skulle det vara kul.

Mvh
Maria
 
MiW och jag hade en kanonfin tur tisdag-torsdag, det blev besök på Söderarm och så upp till östsidan på Gisslingö. På torsdagen så fortsatte jag och en kompis upp till Arholma via Idö. På hemvägen tänkte vi passera Håkanskär men fick avbryta pga hård blåst. Inte en gnutta regn på hela turen.

Nästa vecka (v. 28) planerar jag en tur Dalarö-Tärnskär-Bullerön, start tisdag-torsdag om vädret blir bra. Tänkte paddla 3-4 dagar tror jag. Om någon vill hänga med så är det bara att höra av sig.
 
Hej !

Det lät trevligt hade tyvärr inte påbörjat semestern ännu då. Jag hänger gärna på denna gång.

Hälsningar Mikael
 
Stockholmstur

Hej!

Jag har tänkt paddla Norrköping-Stockholm i sommar, kan iofs tänka mig att gå i längre norrut, kanske i trakterna av Oxelösund/Trosa, för att hinna se lite mer av skärgården däruppe. Min semester ligger v 30-33 och hittills är jag obokad 21-30 Juli och 11-17 Augusti, någon av de luckorna kommer jag att stoppa in Stockholmsturen.
Önskas paddelsällskap här nere runt Norrköping så är jag heller inte bang på en helg eller enligt ovan.

Jag paddlar egen kajak, tar mig fram rätt snabbt om jag vill men hinner gärna njuta en del av naturen med, får jag bra vågor kan det hända att jag får för mig att surfa lite, barnsligt kul...

Kan det vara något?

Jag har just varit ute i Gryts skärgård och skadeglatt skådat regnvädren passera revy över land, bakom mina solglasögon... :)

Mvh,
Daniel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andre123 Söker paddelkompis i Stockholm Paddelkompis 0
Boreal Nybörjare söker paddelvän i Karlstad Paddelkompis 4
vuvubat Nybörjar äventyrare söker sällskap. Paddelkompis 1
azet Söker paddlingspartner i Stockholm Paddelkompis 13
A2 Söker äventyrslystna paddlare i Stockholmstrakten Paddelkompis 8
modlic Söker paddelkompis i närheten av Uddevalla. Paddelkompis 1
Indigo 67 Paddel kompis Paddelkompis 1
Eragard Pddel kompis Älvsbyn - Piteå Paddelkompis 6
Björn Andersson Paddel kompis/kompisar Rogenområdet v.24-25 Paddelkompis 2
NaturJohan Kajakkompisar Stockholm Paddelkompis 0
PathFinder76 kajak kompis sökes i sthlm/södra sthlm. Paddelkompis 9
sneseglare Paddlar kompis sökes i Ystad trakten Paddelkompis 2
pegzan Paddel kompis till 2012 sökes (Tyresö) Paddelkompis 2
enriktighunter paddel kompis runt växjö Paddelkompis 1
MickeGson Paddel kompis i Gävle trakterna? Paddelkompis 0
emil. Vår-paddel-kompis i Stockholm Paddelkompis 8
JERKERJ Paddel kompis sökes. Paddelkompis 0
kal Paddel kompis runt Blå band Paddelkompis 0
Tailywind Nybliven ägare till en luftkajak - 2-sits Paddelkompis 1
idaberge Sällskap till nybörjarkurs i Stockholm Paddelkompis 5
Robban79 Paddelkompis till nybörjare i Stockholm Paddelkompis 12
henrik.ahlin_gmail.com Paddelvän/ner till Åland i juni? Paddelkompis 1
Pombe paddelpolare till nybörjare i Sthlm Paddelkompis 24
aspoonfullofsugar Västkusten-Bohuslän 3/8 till 8/8 Paddelkompis 0
AckeBD Paddelkompisar till Viktor 9 år och hans föräldrar Paddelkompis 1
calypso63 Tur till Birka/Björkö fredag 3/10-söndag 5/10 Paddelkompis 0
calypso63 Till Birka från Stockholm Paddelkompis 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Paddelkompis 0
Rocke Paddelsällskap till Åland Paddelkompis 27
sussie.f Paddelkamrat till våren..? Paddelkompis 19
jensraberg Paddelsällskap till Åland Paddelkompis 0
PeMiKa Paddlingssällskap sökes till tur i Stockholms skärgård Paddelkompis 2
mr Nammatj Mer folk till Forspaddlingskurs 17/9-18/9 Paddelkompis 1
kajaken_yahoo.com Deltagare sökes till gratis mini-kurs Paddelkompis 1
mannen paddla till åland Paddelkompis 1
canoe Resesällskap till paddelkurs, Sjövik 10-13 juli Paddelkompis 0
thomas.gbg Paddelkompisar till Marstrand i sommar! Paddelkompis 5
ASKER Inbjudan till fjällvandring sommaren 2003 Paddelkompis 28
Fischer Välkommen till Vaxholm på lördag! Paddelkompis 0
kajaken_yahoo.com Kom till Stockenträffen 23-25 augusti Paddelkompis 0
JohanPerLinder Inbjudan till Valöträffen i slutet av Juni Paddelkompis 0
Fischer Bilplats till ASKR i Norge? Paddelkompis 0
JohanPerLinder Paddling i anslutning till VolvoOceanRace Paddelkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.