• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommarpaddling i Göteborgs södra skärgård

:)

MYCKET bra val!..... :D ( *sa hon opartiskt* )

Du kan väl maila din adress/tfn till mig så kan vi prata ihop oss om tider och sånt!

// Ewa
 
Uppdatering

Intresselista för midsommarpaddling 2005

Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
 
Uppdatering!!!

och så en till:

Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
Karl H
 
och så en till....

och så en till:

Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
Karl H
Sofia (delvis)
 
En till...... :)

Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
Karl H
Sofia
andreas daegelow
 
...och en till:

Intresselista för midsommarpaddling 2005

Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
Karl H
Sofia
andreas daegelow
Robert K
 
Lilla Blå; sa:

Men jag kommer att vara möjlig att sätta samman till en helhet ;) Instruktioner medföljer.

Skämt åsido, roligt är det i alla fall att det verkar bli så många som kommer att följa med på den här midsommarturen. Härligt initiativ!! Vi ses på böljan.

Sofia
 
Kanske...

Jag väljer i dagsläget mellan 2-3 olika alternativ för midsommarfirandet och i dagsläget så ligger den här midsommarpaddlingen knapp etta eftersom den erbjuder störst flexibilitet i tid. :)
Jag återkommer när jag bestämt mig.
 
...och en till...

Intresselista för midsommarpaddling 2005

Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
Karl H
Sofia
andreas daegelow
Robert K
Johan Linder (Kajakisten)
 
Johan Augustsson (583)
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll (ingka)
Matilda Johansson (Matilda)
Kalle Grönvik (Kalle G)
Peter Brohammer (peter_lc4se)
Thomas Karlsson
Karl H
Sofia
andreas daegelow
Robert K
Johan Linder (Kajakisten)
Anders E

Ja nu är det bara ett par dagar kvar och jag hoppas att alla ser fram emot helgen lika mycket som jag!

Lite förslag på hållpunkter för helgen.

Torsdag 18.00
Samling Escapes brygga
De som hyr kajak ska ha betalat och gjort klart före samling. (man får hämta från 17)
Vi planerar exakt rutten och första övernattning blir nära escape då några ska ansluta på fredag morgon.
Vi kommer nog iväg framåt 19-tiden

De som inte kan ansluta vid detta tillfälle kan maila mig separat så talar jag om när var och hur vi ses.

Fredag förmiddag när vi är fulltaliga beger vi oss mot Rivö som kommer vara vår bas för helgen. Vi packar upp och tar kanske en tur runt Rivö, Galtarö mm före eftermiddagens sillunch.

Fredag eftermiddag tar vi sill och potatis (slipper vi små grodorna ???) och senare på kvällen grillas det på för fullt..... Känner ju vissa av er så jag kan nog garantera minst 3 sorters single malt, och minst 3 sorters 72-85%ig choklad.... )

Jag tror vi har blivit för många för att samordna all midsommaraftonsmat.... Så jag har ett förslag att var och en tar sin egen sill och potatis samt köttet som ska grillas, men att vi tar knytis på tillbehör och godsaker för kvällen.

Kanske är nån bra på nån liten paj, eller grönsaker med dip, eller chips, eller frukter till dessert, eller potatissallad, eller röror, eller gott bröd, eller goda ostar, eller .... tja låt fantasin flöda!

För att det inte ska bli dubletter av saker och ting i FÖR stor omfattning kan det väl vara en hit att man skriver dit på ett ungefär vad man tänker bidraga med efter sitt namn på listan. Detta kan du maila mig också.

Jag tycker att det verkar lagom om "bidraget" inte överstiger 50-lappen så håller vi oss på en rimlig nivå och ingen behöver känna att den bidragit med för mycket eller för lite...

På lördagen görs det turer med snabbpaddlisar eller fikapaddlisar, det trixas, leks och solas och kanske sluter fler upp som firat på annat håll. Kanske finns det nån som vill visa nåt nytt de lärt sig eller dela med sig av kul aktiviteter... Vi återvänder till rivö och har ytterligare gemyt på kvällen.

Söndag är det några som ska gå paddelteknikkurs i escapes regi så de paddlar iväg på morgonkvisten, övriga packar ihop och turar runt innan det är dags att återvända till bryggan så att hyrkajakerna är avtvättade och inlagda i mastskjulet vid 17:30 senast!

Var och en ansvarar för att kajak med tillbehör tas med eller hyrs, att man har tält eller tarp, sovsäck och andra pryttlar man behöver. Detta är ju ingen "organiserad" utflykt i kommersiellt avseende utan var och en ansvarar för sig!

Har du några funderingar eller förslag på hur vi kan göra saker bättre så är det bara att du ringer/mailar. Har du inte fått min mail/tfn nr så kontakta mig via escapes forum eller utsidans forum.

Väl mött i helgen! Jag har bokat bra väder så ta med solkrämen och baddräkten!!!


// Lilla Blå
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...