• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommarpaddling i Göteborgs södra skärgård

Tjillevipp!

Vi är några som har våra kajaker i Bjöla och brukar utgå därifrån för att möta upp bekanta vid Önnereds Brygga och som nu har börjat dra upp planerna för en midsommarpaddling.

Planen är att ge sig av på torsdagskvällen och komma ut en bit i skärgården där vi slår upp vårt nattläger. På fredagen fortsätter vi till ett lämpligt ställe som vi diskuterat oss fram till och firar midsommar så att reklammakarna för Pripps Blå tappar andan. Under lördagen fortsätter vi paddlingen i skärgården för att på söndagen gå iland med härliga minnen och nya kamrater.

Turen är tänkt att passa alla oavsett nivå. Vi anpassar oss efter väder och vind och vi ser efter varandra när större farleder korsars. Nyfrälst eller paddelräv med ASKR bakom sig spelar ingen roll, alla kan vara med.

Frågor och synpunkter tas med glädje emot.

Ni som är intresserade av att hänga på kan sätta upp er på listan nedan. Enklast är att posta ett inlägg i tråden där man kopierar listan nedan och lägger till sitt namn sist i raden.

Samma info finns även på ett annat forum - http://www.escapekajakcenter.nu/forum/viewtopic.php?t=9
Jag försöker uppdatera intresselistorna på båda sidor.


Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson
 
Detta kan man inte missa!

Självklart är jag PÅ ! Som sagt utgår vi från både Bjöla och Escape och för er som eventuellt hyr kajak är det hög tid att göra det!!

http://www.escapekajakcenter.nu

Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson
Ewa Westh
 
vilken fin inställning till paddlandet! Jag finns på östkusten med min kajak. Om det finns möjlighet att hyra eller låna kajak västerut låter förslaget mycket lockande. Kanske en liknande idé är genomförbar på "vår" sida av landet?
 
Visst kan du hyra kajak ! Vi utgår från ett kajakcenter i Gbg så det är bara att ta kontakt med http://www.escapekajakcenter.nu och boka!

Vi är väldans blandade i åldrar och yrken så de flesta är välkomna bara man är en hyfsat rolig typ och inte sur, trumpen och tråkig! :)

//Ewa
 
Där ser man nu knäckte jag nöten. Jag lyckades hamna på intresselistan! Yes!

Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson [583]
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp)
 
Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll
 
Vad kul det låter om ni lyckas bli ett gäng som firar midsommar ihop. Själv håller jag mig på land...

Funderar lite om det är straffbart att paddla kajak med alkohol i kroppen? Inte för att jag tror att ni är så korkade men det kunde vara kul att veta hur det förhåller sig.

Nån som vet?

mvh
 
Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll
Matilda Johansson
 
Hejsan! Jag är spontant väldigt intresserad av detta, på västkusten har jag bara paddlat en gång förut. Men måste kolla upp kommunikationer (från/till Sthlm). Hur länge får man vela?

:) Kalle G

Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll
Matilda Johansson
Kalle Grönvik
[Ändrat av Kalle G 2005-06-09 kl 13:41]
 
Det här kommer ju bli riktigt kul!!

Även du är välkommen i gänget!

Kommer du att hyra kajak eller kör du ner en egen pärla? Det verkar poppis att paddla i midsommar så om du ska hyra på Escape är det dags att göra det nu! Se deras hemsida som finns i tråden ovan!

Där finner du också ett forum.

//Ewa
 
Re: Det här kommer ju bli riktigt kul!!

Lilla Blå; sa:
Även du är välkommen i gänget!

Kommer du att hyra kajak eller kör du ner en egen pärla?

Jag har nog tänkt hyra därnere eller här i Sthlm om jag får skjuts med någon bilburen. Såg att det var dags att boka om man skulle hyra därnere.

:) Kalle G
 
Kul intiativ! Jag hakar gärna på!



Intresselista för midsommarpaddling 2005
Johan Augustsson
Ewa Westh (Lilla Blå)
Annika Olsson(vågskvalp
Ingela Käll
Matilda Johansson
Kalle Grönvik
Peter Brohammer
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.