VECKOTUR med 4kg packning!

Fem spänn på att det blir en 70-talist som drar igång nästa världskrig och att det är en 80-talist som trycker på knappen: "Öh, vadå, tror du jag menade att du skulle skicka iväg den där över Shanghai eller?"
 
Re: Re: Re: Vad ska man säga

strand; sa:
Jag vet inte riktigt säkert om du menar allvar med det här Martin, (men man ska kanske titta i din profil när du är född) ;)

Nej, jag skojade såklart när jag skrev att jag inte menar det där med åttiotalister.
Jag är född 1983.
Närå. Bara skojar. 1972.

Är det bara jag som tycker att det här börjar kännas som en Hassan-sketch från 1993? Ironiserande om ironi är fett ute. Men om åttiotalisterna kunde återuppväcka utsvängda brallor utan att begripa att det är fult så ska de väl kunna köra en liten ironi-revival utan att begripa hur det funkar också.

(Är åttiotalister en folkgrupp? I så fall kanske jag ska börja skriva på ett öppet brev där jag säger att jag inte alls menade att hetsa mot dem :))


Huuuur som helst... FYRA kilo? Minsann! Det är inte mycket.
 
Re: Re: Re: Vad ska man säga

strand; sa:
Jag vet inte riktigt säkert om du menar allvar med det här Martin, (men man ska kanske titta i din profil när du är född) ;)

Nej, jag skojade såklart när jag skrev att jag inte menar det där med åttiotalister.
Jag är född 1983.
Närå. Bara skojar. 1972.

Är det bara jag som tycker att det här börjar kännas som en Hassan-sketch från 1993? Ironiserande om ironi är fett ute. Men om åttiotalisterna kunde återuppväcka utsvängda brallor utan att begripa att det är fult så ska de väl kunna köra en liten ironi-revival utan att begripa hur det funkar också.

(Är åttiotalister en folkgrupp? I så fall kanske jag ska börja skriva på ett öppet brev där jag säger att jag inte alls menade att hetsa mot dem :))


Huuuur som helst... FYRA kilo? Minsann! Det är inte mycket.
 
En kväll när jag läste inläggen så skrattade jag högt!
Detta är underhållning på hög nivå och det säger jag som är född i slutet av 40-talet.
Jag har tältvandrat veckovis med kompisar både i Sarek och Jojoleden m.m. och vad jag minns så hade vi 18 kilos packning per gubbe.
Numera är jag bekväm och bor helst på ett och samma ställe och gör dagsturer på upp till 7 timmar.
Tack för underhållningen!
 
christer49; sa:
En kväll när jag läste inläggen så skrattade jag högt!
Detta är underhållning på hög nivå och det säger jag som är född i slutet av 40-talet.
Jag har tältvandrat veckovis med kompisar både i Sarek och Jojoleden m.m. och vad jag minns så hade vi 18 kilos packning per gubbe.
Numera är jag bekväm och bor helst på ett och samma ställe och gör dagsturer på upp till 7 timmar.
Tack för underhållningen!

Och jag som är född 1944 tycker jag är för ung för dagsutflykter!
 
Inte för att jag känner mig för gammal för ledenvandringar. Om jag vill vara social med min sambo, som vill ha tillgång till varm dusch m.m. varje kväll, så får jag jämka. Tror väl inte att jag är ensam om den situationen!?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hortman veckotur Jotunheimen Fjällvandring 7
takinuknik Flyga med packning Kiruna Fjällvandring 4
hedtjarn Trailrun längs Kungsleden - packning? Fjällvandring 7
lucasbrynte Bestiga Kebnekaise - full packning över Vierramvare? Fjällvandring 7
Mattias70 Packning. Viktmani. Fjällvandring 155
bombuspolaris Tips och funderingar ang. packning kläder? Fjällvandring 52
ansoo Lämna packning vid dagstur? Fjällvandring 13
helen_b packning för dagen från basläger Fjällvandring 14
markusbacka Allvarligt, 25 kg personlig packning, orkar jag det? Fjällvandring 54
Fogeby Packning? Vikt? Fjällvandring 13
elka9110 16 kg personlig packning Fjällvandring 52
sofiah Transport av extra packning Hemavan- Ammarnäs? Fjällvandring 9
lleberg Möjligt att posta sin res-packning? Fjällvandring 9
sailor191 Nybörjare, kläder+packning Fjällvandring 11
justsafe Toppturs packning? Fjällvandring 19
Waster Hjälp, tung packning! Fjällvandring 16
Henriksotare Vikt på packning? Fjällvandring 11
greenjuice Varför har svenskar tung packning på vandring? Fjällvandring 112
larvik line Angående packning och säkerhet på jojoleden Fjällvandring 1
lätt packning Fjällvandring 7
balo Packning for 8-10 dar Fjällvandring 1
såg Om min lätta packning och varför den är så lätt. Fjällvandring 18
såg Lätt packning Fjällvandring 23
0708 Packning i ryggsäck Fjällvandring 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.