Ferrino

lapetter; sa:
avslutad210712; sa:
lapetter; sa:
Inom datorvärlden finns ett motto som lyder TWAIN(Technology Without An Interesting Name) Det borde sannerligen anamas inom friluftsvärlden. Man skrattar ju åt alla ordbajsaruttryck som bara är till för att imponera.

Tja i IT-världen finns säkert inte ett enda ordbajsaruttryck som är till för att imponera. Och inget av dem lär väl av en händelse bestå av tre bokstäver *L*.

Det kryllar av ordbajsaruttryck inom IT-världen. Men de är ungefär 1000 gånger löjligare inom friluftsvärlden. Man kallar en vikning av en tyglapp för den-och-den-teknologin och alla blir sååååå imponerade. Det borde startas en tråd där folk får posta de löjligaste friluftsordbajsarutrryck de stött på i produktkatalogerna.

Skriv ut och ta med på era möten :)

Eller gör en egen friluftsvariant.

http://www.avigsidan.com/avigsidan/bb_bingo_sv.html
 
tigertamjaren; sa:
Jag fattar inte varför den här diskussionen spårar ur hela tiden, men det synes mig som det finns en hel del uppdämd aversion mot olika tillverkare, senast i raden har det varit Hilleberg och Haglöfs. Men Ferrino då? Jag har själv en Ferrino-sovsäck i renaste dun som både är lätt, varm och cosy. Denna erfarenhet ger mig åtminstone ingen anledning att fara ut i onyanserade vredesutbrott mot märket som sådant.

/ G

Ah, där har vi nåt som jag är intresserad av. Har en gammal utrangerad Haglöfs-säck som jag borde pensionera till inomhus-säck, och behöver en ny fräsch fjällvandrar-dito. Vad har du för säck och vad kostade den?
 
Det här var en bra tråd--den mynnade ut i ett nytt tält för mig. Fick mitt som jag gnällde litegrann över utbytt. Hade inte alls tänkt på defekten som ett reklamtionsärende--brukar inte hålla på med sånt utan tuggar i mig det mesta--utan mer att man var lite småsur när man såg den. Fan, liksom, och sen var det bortglömt till nästa gång. Inte illa efter nästan två års användning. Hade nog helst behållt mitt tält i "tänkt" skick men det hade utgått ur sortimentet så det fick bli ett annat. Gnälll kombinerat med medlemskap på utsidan lönar sig.
cool.gif
 
Utmärkt kvalitet!

Jag har äger en ryggsäck och ett tält från ferrino och jag skulle, utan att tveka, bege mig ut i det värsta skitvädret med båda två. jag köpte dom från en tjeckisk firma på nätet och det tog en vecka att få hem det. Tältet är ett enväggstält och heter Monster Lite, andas utmärkt bra och står upp i den värsta storm jag kan tänka mig. Ryggsäcken är en Super couloir 80+ och i den tar jag 25kg+ utan problem. Ferrino gör som sagt utrustning som använts såväl på polarexpeditioner som på K2 och deras High-Labprodukter är TopOfTheLine. Den som tycker att fritidsbutiken är billiga kan ju med hjälp av länkarna här på utsidan kolla in de tjeckiska butikerna på nätet och se att det är ungefär 30-50 procents prisskillnad på det mesta. Monster Lite kostar 4480kr på fritidsbutiken och jag betalade 210euro för samma tält i tjeckien! det blir väl i runda slängar 60% billigare! Ett annat exempel är flaggskeppet för deras sovsäckar som går för 8 154kr i sverige, men säljs för ca 3500 i tjeckien!

Kort sagt, kolla in länkarna som finns på utsidan om ni vill ha kvalitetsprodukter till ett fyndpris!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
evakur Ferrino Lightent 2 Fjällvandring 6
skogason Ferrino?! Fjällvandring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.