Vad har ni för hundar?

Sambon tog med sig sin lapskvallhund in i vårat förhållande.
Hund rädd innan, nu älskar jag den med mitt liv!

Glad, trogen, vakthund, nyfiken, lägger gjärna döv örat till ibland, men skulle inte kunna byta ras nu.
 

Bilagor

  • 64082_427331122241_6980360_n.jpg
    64082_427331122241_6980360_n.jpg
    45 KB · Visningar: 1,555
Jag har ju den stora glädjen att bo en bit utanför stan och kan därför ha en hundgård som mina kompisar kan vara i på dagarna, så jag har 4 stycken. Det är en Beagle, en Östsibirisk Laika, en Slovensky Kopov och en Griffon Nivernais. (Dom sista två är inte så kända, så Nivernaisen är den lurviga.) Vildsvinsjakt är ju något som jag sysslar mycket med (naturligt i Sörmland) så jag har valt raser utifrån det. (Jo, även Beaglen jagar gris men används mest som eftersökshund)
 

Bilagor

  • IMG_2907.jpg
    IMG_2907.jpg
    51 KB · Visningar: 1,502
  • IMG_3333.jpg
    IMG_3333.jpg
    73.5 KB · Visningar: 1,381
  • IMG_1002.jpg
    IMG_1002.jpg
    68.2 KB · Visningar: 1,653
  • IMG_3334.jpg
    IMG_3334.jpg
    44.2 KB · Visningar: 1,525
  • IMG_0006.jpg
    IMG_0006.jpg
    115.9 KB · Visningar: 1,419
Jag har ju den stora glädjen att bo en bit utanför stan och kan därför ha en hundgård som mina kompisar kan vara i på dagarna, så jag har 4 stycken. Det är en Beagle, en Östsibirisk Laika, en Slovensky Kopov och en Griffon Nivernais. (Dom sista två är inte så kända, så Nivernaisen är den lurviga.) Vildsvinsjakt är ju något som jag sysslar mycket med (naturligt i Sörmland) så jag har valt raser utifrån det. (Jo, även Beaglen jagar gris men används mest som eftersökshund)

Fina jyckar, men, jag brukar ta bort prislappar o skötselråd från mina grejer innan jag använder dom ;-)
 
Fina jyckar, men, jag brukar ta bort prislappar o skötselråd från mina grejer innan jag använder dom ;-)

:D Ja, dom ser ju lite ut som clowner med flärphalsbanden, men OM dom skulle korsa en väg så syns dom ordentligt. Det är nog mest jag som bryr mig, för dom blir bara glada när halsbanden åker på då det betyder jakt.
 
Malinois och Labrador retriever

Labben är service hund och fuskar lite med jakt tävlan
Mallen tränas i Ipo.
 

Bilagor

  • Olle_sven.jpg
    Olle_sven.jpg
    111.8 KB · Visningar: 1,198
  • Svenp-olle2.jpg
    Svenp-olle2.jpg
    28.7 KB · Visningar: 1,185
Senast ändrad:
Har en drygt tre år gammal husky/schäfer.
Omplacering som nog kan bli en fin kamrat i skog/fjäll/kanot.
Ska prova dra lite i vinter så får vi se hur det går! :)

Vad kul att se blandningen Husky/Schäfer.
Vi har en Alaskan husky/schäfer tik, som snart är 1,5 år.
Våran verkar dock ha blivit en lite mindre variant, trodde att hon skulle bli större om jag inte minns fel är hon 56-57 i mankhöjd, ca 19-20 kilo.
Hon följer mer än gärna ut på äventyr, bilderna är tagna på en vandring i Arjeplogsfjällen.
 

Bilagor

  • CIMG0381.jpg
    CIMG0381.jpg
    78.1 KB · Visningar: 1,156
  • CIMG0315.jpg
    CIMG0315.jpg
    102.9 KB · Visningar: 1,139
Hunn är inte min utan mattes; men jag är ändå husse till en Kromfohrländer. Den spårar person och vilt samt kör lite rallylydnad.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.