Vad har ni för hundar?

Hade varit kul om ni ville berätta vad ni har för hundar och vad ni gör med dem :)

Själv har jag 6 alaskan huskies och kör allra helst släde.
 
har precis fått meg en engelsk sett på 2,5 år. han är tricolore och heter balder. en racer i längdåkningsspåret och utanfør spåret før den sakens skull :)
 

Bilagor

  • balder 005.jpg
    balder 005.jpg
    28.7 KB · Visningar: 4,457
har haft en massa olika hundar till olika saker, jakt, vallning, lydnad mm.. just nu rottis, fantastiskt fin eftersökshund.. nästa hund troligtvis malle, kanske skydd eller sök, vet inte ännu..
 
Jag har en Alaskan malamute tik på 2,5år
Hon är med på längdskidor flertalet gånger i veckan sen blir det en del
turer med pulka. Har även testat på att gå med klövväska
 
Har två små gordonsetter/jaktgolden tikar , mor och dotter=) superfina hundar med mycket krut i.
Mamman är svensk ungdomsmästare i Lydnad men vi kör även agillity, freestyle och en del jaktträning + viltspår. Den lille...ja hon är bara liten än :D <3
 
Berger Picard

Efter 2 x Riesenschnauzer, får vi snart en Berger Picard – en fransk hyrdehund. Vi ser fram til vores nye turkamerat!

Morten
 

Bilagor

  • PicardAdult.jpg
    PicardAdult.jpg
    169.7 KB · Visningar: 4,517
Mariestadbo

Hej har tre siberian huskys, kör mycke släde(nordiskt just nu) och klövjar dom på sommarens vandringar. blir nog snart fler hundar. Drabbad av polarhunds sjukan:)
 
Jack Russell Terrier

Jag har en kortställd Jack Russell Terrier.

Han börjar bli lite till åren. Men han älskar att hänga med ut i skog och mark.
Pigg och energisk. Men tyvärr ingen fjällhund, eftersom han hatar mygg och broms :-(
 
Jag har en JRT tik som varit med på det mesta, men hennes päls och korta ben gör att hon allt för ofta får stanna hemma. i varje fall på vintern...
Nu har jag precis övertagit en "finne" och han SKA va med på allt..! Vi håller på att klövjeträna inför påskturen till fjällen bl.a.

faaa9414ee192983e43b8a3b0757b34c.jpg
 
Har en chihuahua på 3,5år som hänger med på fjällvandringar (och andra vandringar) eller ja det mesta sålänge det inte går hemskt fort. I rask gåfart kan han gå hur länge som helst och var som helst.
Tränar även lydnad men annars är han en utmärkt nackvärmare!
 
Har en jakt-springerspaniel på 9 månader. Många är tankarna med vad han ska få hitta på i sitt liv. Vi börjar med jakten, sedan får vi se. Han är en frän liten filur med många bra strängar på sin lyra, älskar människor och att få jobba - helst apportera saker. Tanken är att vi ska ge oss ut på vår första fjällvandring tillsammans i sommar. Hoppas planen håller.
 

Bilagor

  • Pep.jpg
    Pep.jpg
    22.8 KB · Visningar: 4,368

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...