Höstmaraton - intresse ?

Träningpasset

Träningspass eller kanske man ska säga motionspass utfördes igår på Edsviken. För känna lite på vad kroppen tyckte om lite arbete. Det gick ganska bra faktiskt, det blev 18 km med hyfsad snittfart och inte så mycket känningar efteråt. Men den 19 oktober är det ouch-time, då gör det ont i slutet och känningar blir det. Jag vill ha lite mer vatten under skrovet för mina fotdrivna fenor och min väg blir lite längre, det vet jag sen förra året. Så jag får räkna med 45 km och det är egentligen längre än vad kroppen gillar.

Motionspasset utfördes under autentiska väderförhållanden, regn, uppehåll, motvind, medvind och kallt. Precis som Strängnäs-vädret var förra året. Nu gäller att klämma in ett par pass till innan den 19:e och slippa förkylningar.

Ser fram mot SKM och skippa gärna regn denna gång!

mvh thomas
 
Vi få hoppas att väderprognosen ändra sig igen - just nu säger yr.no att det ska vara kring 0°/ 3° , regnar och snöa lite samt blåsa upp till 8m/s på förmiddagen....
 
Nu vart det redan ändrat till Sol och lite mer värme. Bäst att inte bryr sig om vad de skriver, verkar ju ändå inte stämma...
 
jag skulle tycker det vore kul att man kunde ser i listan vad för kajaker (havs-motions) de anmälda har angivit, skulle det funkar?

Jo det tycker jag också vore kul. I anmälan finns en rad längst ner för att lite närmare beskriva sin kajak. Jag vet ju inte hur detta har blivit ifyllt av alla men jag hoppas det fältet kommer med i resultatlistan för 2013.
Klickar man på "2013" så ser det inte riktigt ut så...

mvh thomas
 
Vi får se...

Att ändra hela layouten för hela sidan är inte rimligt att göra nu.

De anmälda har skrivit ganska olika mycket i kommentarsfältet, så det skulle bli ganska grötigt att ha med. Jag tycker inte heller att det är allmänt intressant för de som inte deltar i tävlingen. Idén dök ju upp som ett sätt att identifiera folk man pratat med längs färden.

Jag tänkte mig att jag kan skicka ut en resultatlista med epost till de som deltar med denna information och kanske med kontaktuppgifter till alla deltagare. På så vis kan kontakter knytas för framtiden.

Vi kan diskutera saken på lördag, så får vi se hur jag skall göra...

Johan
 
Blåbärssoppa

En Strängnäsbo har hört av sig och vill servera blåbärssoppa till de tävlande vid hans sommarstuga som ligger ca 10 km från slutet.

Tag med kåsan!:)
 
Blåbärssoppa

Vill bara förtydliga att jag serverar soppan vid badet i Kungsberg, jag sitter på bryggan så ni behöver inte gå i land om ni inte vill
Dessutom tänker jag försöka ha en eld igång på eldplatsen där.
Vi syns!
Åke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.