Höstmaraton - intresse ?

Alla bör paddla åt samma håll

Jag håller med om att samma håll för alla är bättre. Sen ser jag inte det här som en tävling utan mer som en tur tillsammans. Sista kilometrarna kanske det blir fartökning, men i övrigt långturstempo - åtminstone för mig.
 
Jo, jag tror också att de flesta kommer paddla i normalt tur-tempo och visst är det en nackdel att gruppen i någon mening splittras.

Det är inte orealistiskt att vi blir 50 paddlare (beroende på vädret :)), så jag tror inte att någon blir ensam åt ett håll.

Är det ingen som tycker det var en lite kul idé på det här forumet?

Vi håller frågan levande!

Johan
 
jag deltar just pga att man inte behöver paddlar ensam så som det annars rätt ofta ske.

jag har kört en hel del långdistans cykellopp där man i början är en grupp på typ 30-50 pers och det går alltid väldigt fort att plötsligen bli själv. visst de loppen är längre och på vägen med kurvor osv ses man inte lika som på vattnet. men ändå, kör vissa åt andra håll,l man har olika tempon osv så bli det ju fort relativt ensam.
 
Jo, jag tror också att de flesta kommer paddla i normalt tur-tempo och visst är det en nackdel att gruppen i någon mening splittras.

Det är inte orealistiskt att vi blir 50 paddlare (beroende på vädret :)), så jag tror inte att någon blir ensam åt ett håll.

Är det ingen som tycker det var en lite kul idé på det här forumet?

Vi håller frågan levande!

Johan

Eftersom tyckande efterfrågas måste jag nog ansluta mig till gruppen som vill att alla paddlar åt samma håll. Även om det blir splittring så ökar väl chansen att någon vill hålla samma tempo som jag. Det är ju inte precis för att jag vill paddla själv som jag har anmält mig...

thomas
 
Banan som GPS-spår

Hej!
Nu har jag uppdaterat hemsidan så att man kan ladda ned banan i gpx-format.

Den som vill kan då även studera alla detaljer om hastighet de olika delsträckorna m m. Då kan det vara bra att veta att det blåste mestadels SV 4-7 m/s hela dagen. Oturligt nog med en peak under etapp 3, den mest exponerade fjärden. Det syns på hastigheten.

Total tid blev 7:54, varav 1:16 var paus fördelad på tre tillfällen. Tar man det betydligt lugnare blir det ca 1 h till, vilket ändå blir rimligt med tankte på ljusförhållanden den 20/10.

Johan
 
Bansträckning i GPX formatet

kanske fel forum ?
Hursomhelst
När jag laddat in bansträckningen i tex Google Earth så får jag bara upp Etapp 1
Någon som kan tipsa om vad jag gör för fel ?
 
Hej!
Ingen aning, det fungerar här.

GPX-formatet är i själva verket ett xml-dokument, dvs en textfil. Om du öppanar den som en textfil kan du dela upp filen i de olika etapperna.

En etapp börjar med <trk> och slutar med </trk>.

Om problemet kvarstår får du gärna höra av dig till mig, se kontaktinfo på tävlingens hemsida.

Lycka till!

Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.