uträtta naturliga behov

En scoutledarkollega har en PET-flaska som vattenflaska som nog skulle platsa som en sån lösning. Det är en läskflaska av gul plast, och läsken heter passande nog "Kiss":)
 
Både FMs och BDMs fältflaskor har stor nog öppning, bägge har fäste för fånglina men en MERflaska är både lättare och billigare. Jodå det finns speciella flaskor oxså......bara man inte blandar hop det...
 
Jag brukar låta den hänga utmed sidan på kanoten så slipper jag tänka på sånt där onödigt skit...
utom när jag paddlar fort, då bromsar den för mycket o kan fastna vid uddar o bryggor o sånt.
Jo, det är nog bra! Men jag gissar att trådstartaren vill ha tips på en något säkrare lösning;)
 
Ja gädda känns inte säkert...
Förresten tycker jag aborre är betydligt godare.

Men det var alldeles riktigt bra metoder och listiga attiraljer som efterlystes.
Många sitter i betydligt rankare kajaker än mig och har ändå löst problemet.
Fungerar det i lite värre väder också så är det säkert bra metoder/attiraljer.

Har en kompis som var röjdykare (eller minröjare? i militären/lumpen. De hade torrdräkter och fick inte lämna sin post för varken nr 1 eller nr 2. Det var egentligen inget problem utan resulterade bara i lite mer "vård av utrusting" efter dyket.

Den lösningen står alla tillbuds alltid. Det var den jag ville undvika...
 
Jag brukar låta den hänga utmed sidan på kanoten så slipper jag tänka på sånt där onödigt skit...
utom när jag paddlar fort, då bromsar den för mycket o kan fastna vid uddar o bryggor o sånt.

Denna lösning är snart olaglig!
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.260959-stopp-for-toa-utslapp-fran-alla-fritidsbatar

Snopp och snippa måste räknas som fast toalettinstallation och kräver numera septitank med möjlighet till sugtömning i gästhamnar...
 
vuxenblöja

Ja gädda känns inte säkert...
Förresten tycker jag aborre är betydligt godare.

Men det var alldeles riktigt bra metoder och listiga attiraljer som efterlystes.
Många sitter i betydligt rankare kajaker än mig och har ändå löst problemet.
Fungerar det i lite värre väder också så är det säkert bra metoder/attiraljer.

Har en kompis som var röjdykare (eller minröjare? i militären/lumpen. De hade torrdräkter och fick inte lämna sin post för varken nr 1 eller nr 2. Det var egentligen inget problem utan resulterade bara i lite mer "vård av utrusting" efter dyket.

Den lösningen står alla tillbuds alltid. Det var den jag ville undvika...

Vill man absolut inte gå iland kan man göra som de som dyker länge medtorrdräkt - använda vuxenblöja. (Öppna dräkt-blixtlåsen i väl ventilerat utrymme). Borde gå att köpa på apoteket även om jag aldrig frågat.
Själv går jag gärna iland och sträcker ut kroppen ungefär så ofta som jag behöver behöver uträtta naturbehov. Sen är kissa det sista jag gör innan jag lägger ut - lite förtänksamhet.

/Patrik
 
Plastpåse

Hej!

Jag har alltid en plastpåse ihopvikt i en ficka på flytvästen. Lätt att ta fram vid "nödsituation" och inget spill eftersom den går att hålla ihop runt manligheten. Sedan är det bara att tömma och skölja (men sedan brukar den få sitta under en lina på akterdäck...).

En vanlig 3 liters fryspåse funkar bra och är billig att byta ut.


Mvh
/SJ
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.