uträtta naturliga behov

haha den va fin!
Jag ville ju iofs slippa gå iland, det var alternativ jag var ute efter.
Men att kliva av, pinka i sjön och sen kliva på, det är ju ett alternativ.
Borde tänkt ut det själv...
 
Häng snorren över relingen bara! Se dock upp så den inte når det kalla vattnet, då kryper den gärna ombord igen...
 
Ett annat tips som jag själv inte testat är tetrapacken dvs gammal mjölkkartong som fungerar som öskar av div vätskor. Kan nog också klippas till den kvinnliga anatomin och är dessutom billig att ersätta vid förlust. I värsta fall kanske det går till Nr 2 men som sagt nöden har ingen lag.

Kåre
 
Tack för tipsen! Uribag kanske är lämpligast om man har torrdräkt och inte vill ha för mycket spill. Använder man våtdräkt kan man väl inte använda varken Uribag eller öskar? Finns det fler lösningar? Finns någon som säljer Uribag i Stockholm? Hur funkar det med öskar i sämre väder?

Eftersom grenar inom dykningen har utvecklats till att man är i torrdräkten i många timmar så har hårdingarna börjat installera en ventil i dräkten som mankopplar en "uridom" till .
http://sv.wikipedia.org/wiki/Uridom
 
Jag brukar låta den hänga utmed sidan på kanoten så slipper jag tänka på sånt där onödigt skit...
utom när jag paddlar fort, då bromsar den för mycket o kan fastna vid uddar o bryggor o sånt.
 
Haha..fick läsa diskussionsrubriken några gånger innan det blev något annat än "Ultralätta naturliga behov". Lite skadad är man kanske trots allt..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.