Tält för homo sapiens sapiens.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Förvirrad, vem?

fatman; sa:
Hej Ola! Är det så att du identifierar dig med Christian på något sätt? Du känner det som att även du din slyngel blivit åthutad, eller hur? Eller är det kanske så att du inte riktigt vet vad du heter? Imorgon heter du kanske Kalle eller Elsa, isåfall har jag förståelse för varför du lägger dig i våran kontrovers. Det är du som är förvirrad, förstår du! Vet du vart du ska vända dig? Om inte, fråga din lilla mamma om ditt dopnamn!
Jaha! du vill vara nära Christian för att på så sätt skydda honom mot den otrevliga Fatman. Är du förtjust i Christian kanske, ok! det är eran sak.
Hälsningar Bert Juhlin.


Jag anser mig ha rätten att tycka och skriva vad jag vill om dina inlägg, oavsett till vem de är riktade, om jag inte går till personangrepp på dig. Så, att idiotförklara och spy galla över en person (Christian Almgren) för att han inte ger det svar du tänkt dig gör ju knappast forumet till ett trevligare ställe-gjorde alla det skulle antagligen få ta del av och bidra till detta förträffliga forum. Nu får vi se vad "han däruppe", administratören, tycker om dina inlägg .

Puss på dig! /Ola
 
Han där uppe.

OK Ola! Han adeministratören, han "däruppe" är förmodligen din, Almgrens, Bromans och andras husgud här på utsidan. Ni verkar ha smörat in er ordentligt hos den osynlige och mäktige. Är han som Saddam kanske.
Ok! de flesta tror väl på något, jag vet andra figurer som tror på Robert Lind i Kramfors, det valet kan väl vara lika så gott som något annat. Själv tror jag inte på någon annan än mig själv. Det kunde givetvis vara skönt att kunna räkna med andras support, men det är bara för fegisar och veklingar.
Vad det gäller orden idiot, homosexuallitet så är det inte jag som använt dessa ord i mina inlägg förutom i detta. Det är ni som beskyller er själva för att vara detta.
Jag är övertygad om att Christian och du Ola i de flesta situvationer har lika mycket grå som de flesta, det finns dock tillfällen när de försvinner för ett ögonblick, ett sådant svagt ögonblick hade Christian när han ville vara "lite rolig" och förlöjliga mitt inlägg. Jag har många gånger haft att göra med sådana typer som er, ni startar gärna bråket men förklarar er sedan gärna som oskyldiga offer.
Från det ena till det andra, jag håller helt och hållet med om att UTSIDAN är en alldeles utmärkt sajt och hoppas att den så förblir.
Bert Juhlin
 
De grå!

Hej Uffe! Det är tufft att vara Fatman idag. Tack för ett 90%:igt neutralt inlägg. De är skäkert kunniga som du säger. Frågan jag ställde var, finns det någon som har erfarenheter av HOLMESLET OUTDOOR PRODUCTS tält BACKWOOD OCH RIVERSIDE, OM! I så fall skulle jag vara tacksam för en redogörlse och bedömning.
Då vill jag inte ha ett ironiskt svar, visst man kan givetvis strunta i sådana. Du vet man måste som nykomling i klassen göra klart för de andra, bråka inte med mig. De andra inläggen var helt OK! Förutom Olornas.
Mvh Bert Juhlin
[Ändrat av fatman 2003-02-18 kl 19:33]
 
Re: Han där uppe.

fatman; sa:
OK Ola! Han adeministratören, han "däruppe" är förmodligen din, Almgrens, Bromans och andras husgud här på utsidan. Ni verkar ha smörat in er ordentligt hos den osynlige och mäktige.

Nej men vi är i grunden trevliga i tonen. Det är något som man bör vara det gör hela debatten så mycket trevligare. Du har inte använt orden som du så korrekt skriver. Men man kan skriva samma sak på flera sätt (det borde du veta i din ålder).

Jag har återigen mailat Bert utan att får svar på mailen. Rädd att svara privat?

mvh Christian
 
Re: Re: Han där uppe.

chralm; sa:
Nej men vi är i grunden trevliga i tonen. Det är något som man bör vara det gör hela debatten så mycket trevligare. Du har inte använt orden som du så korrekt skriver. Men man kan skriva samma sak på flera sätt (det borde du veta i din ålder).

Jag har återigen mailat Bert utan att får svar på mailen. Rädd att svara privat?

mvh Christian

Sluta nu Christian! Nu låter vi den här sorgliga tråden förtvina och dö.

/Håkan
 
Tält

Tack Svante! Har kollat in hemsidan du tipsade om, som du nämde är det nog hemma knåp som gäller vad det gäller dessa tält, tipin är väl det lämpligaste i så fall. Som du kanske sett så har jag varit upptagen med att träta med ett antal medlemar på utsidan. Hoppas du inte tagit illa vid dig av det inträffade.
Mvh Bert Juhlin
 
Stort Tält

Tack Anders! Ditt förslag till tält verkar vettigt, framför allt är priset angenämt lågt. Kvaliteten är givetvis inte så hög för detta pris. Du ska ha tack för ditt engagemang.
Mvh Bert Juhlin
 
Nr ett i Oseriösa inlägg

Hej Johan! Något ska man ju vara nr 1 i! Detta är första gången faktiskt och jag känner mig mycket hedrad, speciellt för att det är du som utnämmner mig.
Man brukar ju återgällda hedersbetygelser så nu utnämmner jag dig till nr 1 i att vara oceriös inläggsläsare inte för att det slår min utnämning så du får väl vara god tvåa.
Du får gärna konkretisera detta om ekona i mina garderober, vad menar du? Är det någon psykisk förklaringsmodell av Jung, Freud eller någon annan hjärnskrynklare, du själv kanske.
Mvh Bert Juhlin
 
Re: De grå!

fatman; sa:
Frågan jag ställde var, finns det någon som har erfarenheter av HOLMESLET OUTDOOR PRODUCTS tält BACKWOOD OCH RIVERSIDE, OM! I så fall skulle jag vara tacksam för en redogörlse och bedömning.

Uppenbarligen har du dåligt minne, det kan ju förklara varför du tog kommentaren så illa som du gjorde. För att påminna dig så kommer nedan de övriga frågorna i ditt inlägg här:

--klipp--

Har en ny fråga kanske framförallt till tillverkarna av tält för friluftsliv. Varför så få tält lämpade för kajaking och vandring med ståhöjd (ca 180cm)?

Tälten kunnde åtminstånde ha rejäl stolsitthöjd som är lämplig vid av och påklädning(ca 140-150cm)?

--klipp--

Det var dessa frågor som kommentaren som du spydde galla över besvarade. Länken som du sågade som en "länk til husvagnsförsäljare" är en länk till precis den typ av tält du efterfrågade. Bekymrade du dig ens att klicka på länken?
 
Dåligt minne (begynande sinil demens)

Peter! Om jag nu haft så dåligt minne som du insunierar så hade jag med all säkerhet glömt bort Christians ironiska inlägg lika fort som jag läst sista ordet i hans svar. Han har för övrigt tillstått i ett inlägg att det var avsett som ett ironiskt svar, lite kul som hans kompisar utryckte det.
Frågan jag inledde inlägget med riktade sig främst till tillverkarna av lättviktstält i det här landet, vad jag vet finns det två sådana, eftersom jag ställde frågan i ett forum där det tidigare förekommit inlägg om tält och dessa handlat om lättviktstält så förutsatte jag att eventuella tips och råd ochså skulle handla om just sådana. Jag har ganska precist senare i innlägget angett vad ett lite tyngre och större tält för min del kan få väga plus andra data om stå/sitthöjd. Kravet var: ett till två kg mer än de vanligast förekommande i friluftssamanhang. Ett sådant tält skulle då väga max 6 kg. Alltså gällde min förfrågan om varför lämpliga diton för kajaking och vandring inte tillverkades av de ledande företagen i Sverige. Då tycker jag att campingtält lämpat för biltransporter faller utanför ramen för det jag begärt info om.
OBS! Jag har även besvarat inlägg med tips om dessa tyngre camping tält och gjort det med vänlighet och tackat för visat intresse.
Om man som vissa här på forumet mer projicerar på att ha roligt och förlöjliga vissa inlägg så kan det gå som det gått, man får mer skit tillbaka än man kastat.
Förövrigt har jag funderat på om möjligen min medlemskod "FATMAN" har gett inspiration och drivkraft till vissas inlägg, även om man inte nämt något direkt. Dessutom fortsätter du med ditt inlägg adderandet av negativa omdömen om mig med "glömsk".
De redan uttalade är förvirrad, otrevlig och nu glömsk. Tack ska du ha Peter! En sak har jag inte undgått att notera, det verkar som om en del inte läser allt i inläggen, de gör det som(ordspråk) fae´n själv när han läser Biblen, man tolkar, drar ifrån och lägger till som man själv önskar och det passar sig. En uppmaning! läs hela inlägget! om ni inte förstår, be om förtydligande eller låt bli att svara.
Bert Juhlin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.