Obs! En upplysning om Therm A Rest..

Guest

Gäst
Halloj!

Vill passa på att upplysa om dem olika modellerna av Therm A Rest som presenteras på tillverkarens hemsida, http://www.cascadedesigns.com

På hemsidan presenteras Cascade Designs sortiment av liggunderlag. Vissa modeller tillverkas nu enligt den sidan 1 cm tjockare. Bland annat står det att Classic CampRest nu tillverkas i 6 cm tjocklek istället för som tidigare i 5 cm. Det stämmer..men det gäller för den AMERIKANSKA marknaden och inte för den Europeiska.

Denna information har jag fått av Göte Nilsson på Sportsnet i Sverige efter det att de kontaktat tillverkaren Cascade Design.

Så här svarade Joe Cotter (Marketing Manager) på Göte Nilssons mail om hur det kommer sig att samma modell av liggunderlag skiljer sig i tjocklek på deras hemsida och i den produktkatalog som Sportsnet erhållt för 2002/2003:

"Hi Gote,
The website only shows US products configuration, our workbook shows the configuration for products sold in Europe. We are currently working on a Europeans website hoever this will not be up for some time yet."

Regards
Joe Cotter
Marketing Manager
Cascade Designs Ltd


Inga förändringar av Therm A Rest-modeller för den svenska marknaden alltså, utan endast för den amerikanska.


Mvh
Jonas
 
Hej Jonas! Jag tänkte bara tipsa dig om ett bra tillbehör till ditt liggunderlag. Det finns en "fåtöljtillsats" till dessa liggunderlag. Det är ett fodral man drar över underlaget och några skenor som stagar upp det hela så att man kan förvandla det hela till ett slags fåtölj! Faktiskt riktigt skön att sitta i när man vill sola eller läsa en bok därute i skärgården. Tyvärr är tillsatsen rätt dyr, men "Strmbrg" kanske har några tips på hur man tillverkar en själv...
 

Guest

Gäst
Hehe..ja Strmbrg har säkerligen ett och annat tips att komma med, det förvånar mig inte. Vi kan ju alltid kolla med honom..

Strmbrg, har du några tips på hur man själv gör sin fåtölj av en Therm-A-Rest? Eftersom det är "nymodigheter" för dig får du lov att utgå från din gummimadrass! :)

En fåtölj i skärgården vore naturligtvis inte så dumt..


/Jonas
 
Tips?

Ja, det kan man väl göra själv, men det kanske blir att sy en del och det kanske är lite bökigt.

Själva konstruktionen - gissar jag - handlar väl om två fickor som sitter ihop med någotslags band som kommer att löpa längs sidorna på den tillvikta stolen.

Eller enklare uttryckt:
Om man tänker sej ett liksom långt örngott. Fast öppningen är på mitten istället för i ena änden.

Förr fanns det luftmadrasser som bestod av tre celler.
Man gjorde enkelt en fåtölj genom att koppla två remmar på sidorna. Man fick då kudden som sits och resten blev ett uppochnervänt "V" som utgjorde ryggstödet.

Strmbrg,
 
Utan att förstöra Strmbrg's kreativitet (vilken uppskattas) så kan jag tipsa om att Karin Mentzing i sin bok Långfärdskajak har en bra beskrivning på hur man knåpar ihop sitt eget Term-A-Rest-stols överdrag.
 
tiddelipom; sa:
Utan att förstöra Strmbrg's kreativitet (vilken uppskattas) så kan jag tipsa om att Karin Mentzing i sin bok Långfärdskajak har en bra beskrivning på hur man knåpar ihop sitt eget Term-A-Rest-stols överdrag.

Hej!
Nä-rå, kreativiteten förstörs inte av att ta del av andras idéer! Jag tycker snarare det är tvärt om!
Man snappar upp något, och kanske själv kan bidraga med någon liten "förfining" till grundidén!

Mvh
Strmbrg,
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.