Therm A Rest som förvillar

Marknadsföring!

forstheim; sa:
Förstår inte varför sportsnet inte kan upplysa kunden i så fall om att ett nytt och tjockare liggunderlag är på väg in i butiken..!?

/Jonas

Hej Jonas!

Marknadsföring är inte alltid så lätt och det är inte alltid så att allt är för kundens bästa (ganska ofta så tyvärr).

I det här fallet är det dock enkelt att förstå varför en butik väljer att inte marknadsföra de nya produkterna innan de gamla är slutsålda.

Om du hade haft två modeller att välja mellan där du (precis som förmodligen de flesta kunderna) tycker att den nya modellen är bättre. Så skulle butiken bli liggande med ett antal gamla modeller som de antingen inte skulle få sålda eller bli tvingade att sälja till reducerat pris. I båda fallen kostar det företaget pengar.

Så kontentan av det hela är så enkelt att de bedriver verksamheten för att tjäna pengar och att de, naturligt, vill tjäna så mycket pengar som möjligt.

Detta kanske låter som om jag idiotförklarar dig när jag säger att det är enkelt att förstå. Det gör jag INTE. För mig är detta en självklarhet men inte för alla.

Slutsatsen man kan dra av detta är i alla fall att man som kund måste söka med ljus och lyckta efter det man vill ha. När man väl har hittat det är det inget att fundera på. KÖP det utan tanke på om det finns något bättre. För annars kommer man aldrig att handla eftersom det hela tiden kommer nya bättre produkter.

Ett långt svar på en "enkel" fråga (jag har kanske lite skrivklåda eller nått)! *LER*

Lycka till med ditt "nya" liggunderlag!


Mvh!
// Niklas
 

Guest

Gäst
Jo..jag förstår egentligen det också att butikerna först vill sälja ut sina "gamla" produkter till fullpris innan nya tas in. Men som du säger får man nog själv söka med ljus och lykta för att veta vad man egentligen köper för produkt. Alla orkar/vill/kan inte göra det utan köper det butiken för tillfället har hemma. Men jag orkar... :)

Att köpa utan en tanke på om det finns någonting bättre är jag dålig på.. :). Med datorer tänker jag dock så eftersom där går utvecklingen snabbt. Där är ändå datorn gammal 2 veckor efter köp..men när det gäller liggunderlag så är det modeller som kanske består i flera år. Att då köpa en "gammal" modell av ett sådant när det visar sig finnas nya känns inte rätt..även om det bara är 1 cm på tjocklleken som skiljer dem åt. Men jag skulle nog sova rätt bra på det "gamla" också.. :)


/Jonas
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...