Varma koppen som sylt?

Jag gillar att ha hallonsylt till havregrynsgröten men det väger en del. Jag försöker därföra hitta något lättare och känner till att vissa använde krämer blandat med mindre mängd vatten som sylt innan Ekströms slutade sälja det. Blå band säljer varma koppen hallon och blåbär. Är det någon som testat att blanda den med mindre mängd vatten? Är det någorlunda likt sylt?
 
Senast ändrad:
Jag brukar köra havregrynsgröt med varma koppen, men normalmängd vatten och då i stf mjölk. Det borde gå bra att ta mindre vatten, testa, men då kanske du kör torrmjölk till?
 
Att torka bär

Själv har jag torkade lingon, blåbär, russin i rågflingegröten, smörklicken gör det extra gott.

go tur
 
Jag blandar havregryn och varma koppen hallon/blåbär hemma, när jag skall äta gröten tillsätter jag bara lagom mängd vatten och kokar som vanligt. Det ser ut som färgad gröt och smakar som om jag hade slängt i en klick sylt.
 
Förr om åren var min standardvariant blåbärssoppepulver som rörs ned alldeles i slutskedet, när gröten börjat tjockna. 1-2 påsar per vecka och person, beroende på hur mycket smak man vill ha. Gröten blir härligt lila också. :cool:
 
Jag har inte köpt någon kräm alls de senaste decennierna, men som numera torrmats-intresserad, så var det en väldigt tråkig nyhet att se att Ekströms slutat sälja torra pulvermixer. Säljer det verkligen så mycket mindre än färdig kräm? :(
 
Finns i invandrarbutiker typ orienthalallivs lite grejer - finns massa bra grejer i matväg för övrigt

I bland har butiker en gång med mat från världen - kolla Usa delen
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...