Världens bästa/finaste boulderområden?

Hej
Tänkte va ledig 4mån från nyår 2011, bo nånstans med ett fint boulderområde i närheten. Om havet å sjyssta stränder skulle finnas i närheten skulle det vara fantastiskt! Skulle t .ex. kunna va 2,5mån i USA, Nya Zeeland eller nåt annat och sedan 1,5mån i Fontan.

Men vilka boulderområden är finast bäst i världen? Va tycker ni?

Jag kommer å tänka på
Fontan, Frankrike
Castle Hill, Nya Zeeland
Yosemite eller nåt i USA
Magic woods typ i Schweiz

Fyll gärna på! Sett nåt på nån film som bara verkade fantastisk?
 
Befinner mig just nu i Hampi i Indien och har klättrat i två veckor. Kan verkligen rekommendera det om du vill hålla budgeten nere. Både biljett till Indien och leverne här är extremt billigt. För två personer har vi betalt 1500 kr för boende och all mat i 15 dagar... Är svårslaget. Finns extremt mycket öppnade boulders, och om man kan tänka sig att trekka lite längre bort finns det oändliga mängder att välja mellan.

Gokarna med fem av de bästa stränderna jag någonsin varit på finns bara några timmar bort med buss eller tåg. Jag ska dit nu över jul! : )

Lycka till med resan!
 
Det blev castle hill, Elephant rocks och Hulk Hogan på Nya Zeeland. Samt en sväng till Fontan. Mycket fin klättring! Lite vattensolo utanför Paynes Ford på NZ, kan verkligen rekommenderas! Tack för tipsen :)
 
Förra året var jag på reiley beach i Thailand och bouldra på öarna runt, man tar sig dit med båt. Vi va där i augusti vid lågsäsong. Var endast klättrare där, mycket fin gemenskap bland folket där vare sig man kom från sverige eller japan. Kan rekommendera att åka dit.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kclimb Kjugekulls Bästa Bouldering 2
Niclas Österberg Bästa Crashpaden? Bouldering 19
Jonasjonasjonas Sveriges bästa boulderområde? Bouldering 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...