Snabbhavregröt?

Barngröt ”12 mån” är jättebra. Kompletterar med nötter och torkad frukt som ändå finns med som vandringsgodis. Superenkelt och överraskande gott.
 
När jag gick någon överlevnadskurs påstods att kattmat var ok men hundmat skulle man passa sig för. Katter är finsmakare och hundar glufsar i sig.

Hoppas vi slipper.

go tur
 
Skynda till Lidl och fynda lilla My:s snabbhavregröt!

6 portionsförpackingar för 20-22:- är svårslaget.

Banan, jordgubb och blåbär eller banan och päron. Inget konstigt i innehållsförteckningen. Slå på 1,5dl kokande vatten i kåsan och vänta en minut.
 
Gyllenhammars extra fina i röd kartong fyller denna funktion jättefint. En bråkdel av koktiden mot standardgryn.
 
Förstår inte grejen med att jaga barngröt när det funkar med vanliga havregryn. Häller på varmvatten, salt och torrmjölk och låter dra en stund så blir det bra. Havregryn behöver inte koka, hemma har jag det på yoghurten istället för musli.
 
Till och med sonen...

...åt av vår "äventyrsgröt" som vi testat ut hemma. Mixade havregryn, hackade mandlar och aprikoser samt blåbärssoppspulver (minns inte proportionerna). Säker lite salt också. I med varmt vatten och sen är det klart. Lite klistrig konsistens, men det går säkert att piffa upp med mjölk gjort på pulver. Mandlarna och aprikoserna gav lite välbehövligt tuggmotstånd.
 
Förstår inte grejen med att jaga barngröt när det funkar med vanliga havregryn. Häller på varmvatten, salt och torrmjölk och låter dra en stund så blir det bra. Havregryn behöver inte koka, hemma har jag det på yoghurten istället för musli.

Barngröten innehåller förutom"gröt" mycket fett, mineraler och vitaminer.
 
Mineral- och vitaminbrist bör väl inte vara ett stort problem för vuxna människor som gör av med mycket energi?
Vänliga havregryn blir klara på 10 min om man slår över kokande vatten och låter det stå. Snabbhavregryn bör bli betydligt snabbare färdiga även om man inte mixar dem.Torkad frukt har man med fördel i mindre bitar. Tillsätt nötter, mandlar, kokosflingor och/eller matfett efter egen smak och energibehov.
 
Jag har alltid kört på vilka-som-helst-gryn som jag blandar med en rågad skvätt nido, russin och jordnötter. När det kokat upp låter jag det stå och dra medans kaffet kokar upp. Viola!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...