Lofoten med barnen

Hej!
Till midsommar planerar jag, min fru och våra två barn (6 & 8 år) att åka till Lofoten, Norge. Vi ska tälta och ska vara där i 2-3 nätter och har då tänkt slå upp ett basläger och göra dagsutflykter. Vi kommer ha tillgång till bil och tar gärna emot förlag på platser man kan besöka. Barnen vill se stränder med turkosblått vatten och vi vuxna tar oss gärna upp på en höjd där vi kan njuta av utsikten.

Till mina frågor: hur är det med camping platser, får man tälta vart man vill eller finns det specifika platser? Vi hörde talas om en gratis campingplats vid en strand i Haukland men har inte kunnat hitta närmare information ikring det (finns det tillgång till WC, vatten mm?). Vi föredrar nästan en camping med tillgång till någons slags toalett då detta är första gången barnen följer med på en längre tur. Vet ni av någon lämplig plats?

Tack på förhand!
 
Har varit där och paddlat vid ett par tilfällen. Bra offentlig camping längst i SV vid Å. Vildcamping från bilen knepigare antingen branta klippor eller hus vid vägarna typ. Mkt lättare men inte helt enkelt hitta tältplats med kajak.

Vid vandrarhemmet på Röst kan ni campa. Rösts fågelberg är fantastiska.

Thure
 
Min i särklass bästa tältnatt har jag haft på campingen i Andenes. Tältet uppsatt precis på avsatsen ner mot sandstranden. Midnattsolen ackompanjerad av inrullande Atlantvågor. Behaglig temp på +2 för lämpad sovsäck. Priceless!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...