Klövjeväska EzyDog Summit för vandring

Är på jakt efter en klövjeväska till min blandrashund (storleksordningen flatcoated retriever) och hittade den här:

http://cart.jackpaws.com/index.php?p=product&id=143&parent=0

Priset är riktigt lockande och den ser dessutom ut att vara anatomisk också (vikten långt fram, remmar över bröstet etc.)

Någon som har erfarenhet av en sån här?
Jag har kollat runt en hel del och tyvärr verkar dom dyra (typ snowdogs) vara dom som är något att ha. Dom billigare verkar helt enkelt för dåliga och fel balanserade.

Inledningvis kommer vi göra kortare vandringar (2-3 mil på en långhelg) men tanken är att trappa upp det och då känns det bra med en schysst väska.

Andra tips?
 
Ja det är svårt att hitta en bra billig klövjeväska. Själv köpte jag nyligen en Ruffwear, modellen Approach vilket är deras lite enklare modell. Denna var dock billig i mitt tycke, drygt 900:- och kanonbra.
 
Generella tips: Har stor erfarenhet av att klövja hund. Det viktigaste, tycker jag, är att den är ergonomisk för hunden. Svårt att se på en bild. Sen kommer lite praktiska detaljer som slitstarkt tyg på väskans fram och undersida. Gärna en D-ring baktill så man kan hjälpa till i nedförsbackar. I delen som är mot hunden ska det gärna vara förstyvningar för att fördela trycket jämnt. Yttertygen ska vara homogena utan en massa detaljer som kan gå sönder och haka fast.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.