Draghundsfantaster?

Vooouuuv

Hej! Jag och min sambo kör med 2 samojeder o har nu också en 7 månaders grönlandshund. Vi kör nordisk stil. Har tävlat lite o satsar på att göra det mer. Men framför allt är de med i fjällen både vinter o sommar. Vi planerar att göra en 7-10 dagars tur i Vindelfjällen nästa vinter. Vi bor i Sundsvall om någon är nyfiken på träningsutbyte. Ha en skön sommar i väntan på mörkare och kallare tider! ;-)
 
Skarsnötolkning

Hej!
Jag och min sambo har lapsk vallhund och våra fyra drar oss på skidor eller kickspark vintertid och cykel eller trehjuling barmarkstid. Finns inget som slår att tolka bakom ystra hundar på vårvinterskare! Fast barmarkstider bjuder förstås på äventyr de också – klövjning i Arjeplogsfjällen, tält på ö i Älvdalssjö och debut på gråfågeljakt här hemma i Klittskogarna (Älvdalen) hör till denna säsongs höjdpunkter. Så det står inte på förrän man kan knäppa på skidorna igen :)

Lev väl hundvänner!
 
Prova...

...men jag tror du kommer finna att det inte är någon match alls för honom :)
Bara du har en bra sele så kan du ju börja cykla med honom, börja så snart som möjlgt så han lär sig grunderna med höger och vänster och STANNA (VIKTIGT , haha) och då kan han dra dig på cyklen när han sedan fattat galoppen. Bra är att ha ngn mer att köra med så han får jaga lite i början, så han fattar att han måste gå framför cyklen. Om du far iväg på ngn träff i närheten som polarhundsklubben annordnar så finns det många att fråga :)

Dra däck är ju en annan, dock slitigare variant!

Lycka till!
 
draghunds älskare

jo det är kul med hundar som alltid vill följa , har vorsteh, gillar att åka släde, skateita på skidor bakom hundar, backa en pulka modell större med korv, lite fiske grejer ren skin o fara en tur. också att Cykla med hundar både model lösa och i springer, klövja på sommaren samt bara umgås
 

Bilagor

  • Bild0128.jpg
    Bild0128.jpg
    82.6 KB · Visningar: 284
  • Bild0108.jpg
    Bild0108.jpg
    56.7 KB · Visningar: 295

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.