Kickbike

Jag blev klar med mitt hemmabygge i helgen och provade den, jäklar vad kul det var...
Mina hundar tror jag hade lika roligt, att få springa av sig lite. Nu är ju inte kombinationen Alaska Husky och Jack Russell det optimala hundspannet men den lilla är med mest som sällskap

Med lite hjälp att svetsa samt ett par gamla cyklar så stannade kostnaden på 395:-
Fronten är en gammal mountainbike i stål och ramen blev fyrkantsprofil. Plattan gjordes av aluminiumplåt och poppnitades fast. I bak så svetsades fast en framgaffel från en barncykel på 20 tum, då fanns bromsen redan färdig...

Den blev inte så snygg men den funkar och det blev billigt

http://www.youtube.com/watch?v=Gs62UXQxXng
 
Tack för komentarena.

Visst kan en Jack Russel springa men det är och blir nog ingen riktig draghund även om just hon tror det... Men hon har hur mycket energi som helst och är med på allt...
Tyvärr så finns det alldeles för många "småhundar" idag, enbart för att vara knävärmare m.m.
Och Husky´n är en nyligen förvärvad omplacering jag skaffat mej, en jätte trevlig kille.
Nu ser jag fram emot vinter, kyla och snö...
 
Det där ser riktigt skoj ut!

Ska nog skaffa mig någon liknande anordning i framtiden, måste bara skaffa hund igen först..
 
Det såg bra ut! Jag har en "riktig" kickbike dvs en köpt och skillnaden såg inte ut att vara så stor. En rekommendation är dock att du köper eller tillverkar en "fjong" som du sätter draglinan igenom. Du slipper då att få linan insnurrad i framhjulet om det slackar lite. Om du vill ha namn och nummer till en kille som tillverkar dem så är det bara att du drar ett pm eller liknande till mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Frejas matte Nu har jag köpt en kickbike Hundsport 1
Frejas matte Letar efter nån som kör Kickbike i Dalarna Hundsport 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.