Finsk Lapphund

Har två st helt underbara finnar.
De är alltid med på noterna att gå ut när man börjar ta på sig ytterkläder, och är alltid glada.
En av mina hundar är riktigt duktig på personspår. Att springa och gå stvagång med matte är alltid lika skoj. Dom är helt suveräna som sällskap, och arbeta med.
 

Bilagor

  • P1010072.jpg
    P1010072.jpg
    75.1 KB · Visningar: 6,991
Ja, finska lappisar verkar sjukt fina. Roligt också att de kan ha så olika teckning, ser lite mindre "renrasigt" ut då (jag tycker det är fint med hundar som inte ser likadana ut, helt enkelt). Mentalt känns de också intressanta, lättlärda och envisa på det där agilitysättet, men ändå med en del motstånd i, söt men lite hård.

Mötte en toksöt finsk lappis i helgen och insåg att en sån blir det nog, nångång i framtiden. Dock ska sägas att det var den och inte min hund (svensk lapphund, också ett slags djur) som skällde järnet. Nilak, min hund, höll klaffen. Tänk om han kunde göra det även under nattfiske?
 
Jo det är kul att de ser så olika ut i pälsen.
Sen tror ja de är lite av en allsidig och optimal friluftshund. Dessutom gillar jag deras temprament.
Man kan nästan tro att de är en svensk lapphund på bilden, men teckningen kommer växa fram. Inte mycket på min vovve men de kommer att synas att den är finsk=)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bjurtjärnsindianen Norrbottenspets/finsk spets Hundsport 13
Listigaräven Lapphund Hundsport 35

Liknande trådar