Hundspannshelg

Jag o min sambo ska iväg o åka hundspann en helg nån gång de närmaste två månaderna uppe i Norrbotten/Lappland. Har hittat några intressanta turer med t ex Aurora Borealis eller Gateway to Lapland. Vi har aldrig gjort något liknande och undrar om någon har gjort nått liknande eller kan tipsa om leverantörer, platser el. dyl.

Tack på förhand!

/Fredrik & Eva
 
Håller med

Jag och min flickvän var ute med Matti på Jokkmokksguiderna på en tredagastur i Feb förra året och det var en av mina bästa friluftsuppleverler någonsin.

Han älskar verkligen det han gör och har superkoll på sina hundar och sklöter om dem ordentligt...

Så ring dem, jag tror inte du blir besviken!
 
Vilken man välje av dessa två Aurora och vildmarksguiden beror nog på vart man bor. När det gäller kunskap om hundarna skiljer det sig nog inget mellan dem. Eftersom det skiljer 50mil mellan dem så är det nog mest naturen som kan skilja. Jag har köpt en hund av Aurora och är sugen att åka upp till Vildmarksguiden och kolla på hans hundar.
 
Tack för svaren...

Ser ut att bli Jokkmokkguiderna just pga att det är lite närmare från Piteå samt att man kommer lite närmare fjällmiljö där jämfört med Aurora (om jag nu inte imbillar mig). Ska bli riktigt kul att komma iväg iaf...

/F
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.