Den djupaste trollskogen?

IOFS. Fast det sliter ju inte mindre på marken för att markägaren tycker det är OK att så sker.
Sant, men markägaren kan ju styra lite över var det är acceptabelt med slitaget.

Utan att ha egen erfarenhet gissar jag att det är många markägare som tycker det är ok. Om man tar det så seriöst att man frågar kommer nog markägaren förstå att man kommer att sköta det snyggt.
 
Jodå, jag tycker också man bör fråga, om möjligt. Menar bara att markägare är inte av nödvändighet måna om naturvärden på det sättet.
 
Fler skogar

I området runt Åmsele, som Skogsbaronen tipsar om ovan, finns också en hel del paddelvänliga vatten. Inte så dumt med kanadensare om man ska förflytta sig med kamintält och alla tillbehör:)

Har du kollat in Långbergskullarna utanför Hössjö? Inget jättestort område, men ganska trollskogsmässigt bitvis.

En mängd naturskogsområden i Västerbotten finns samlade här.
 
Ok ok! jag har läst på om allemansrätten och får såklart kontakta markägaren om så krävs.
Men det kan ju också bli på anvisad plats och då är det ju lätt att följa reglerna.
Jag vill förstås inte reta upp någon markägare..
Men först måste jag ju veta vart jag ska, det är steg ett :p

Sådär, då va det utrett :)
 
I området runt Åmsele, som Skogsbaronen tipsar om ovan, finns också en hel del paddelvänliga vatten. Inte så dumt med kanadensare om man ska förflytta sig med kamintält och alla tillbehör:)

Har du kollat in Långbergskullarna utanför Hössjö? Inget jättestort område, men ganska trollskogsmässigt bitvis.

En mängd naturskogsområden i Västerbotten finns samlade här.

Jag har sett ungefär 80% av långbergskullarna och trollskogen där är helt fantastisk! men inte så stor, det mesta är bergsmark i området.
Men inte omöjligt att det kommer bli någon helg i långbergskullarna också i sommar.
Däromkring är lätt att hitta tältplats också.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...