en liten varning angående vättlefjäll, göteborg

Lövgärdet/Rannebergen i Angered är en mer korrekt beskrivning av var Vättlefjäll ligger.

Där jag som barn gick i Lövgärdesskolan och Rannebergsskolan, paddlade kanot och fiskade Surtesjön och Stora Mölnesjön.

Man kan lugnt konstatera att stadsbilden har förändrat sig en smula sedan 70/80-talet, när jag bodde där, det är bara att åka till surtesjön och ta en titt vid badplatsen en solig sommardag, så förstår ni vad jag avser =0 !

Tack, sju(k)klöver !

Vad gör du här? Syfte att sprida skit och lögner? Skapa en hatisk attityd?

Saker har alltid hänt. Tyvärr! Det är inte något nytt?

Det har t.o.m. hänt att människor blivit mördade när de sovit i tält eller varit ute och campat. Har du och dina Sverigevänner glömt bort John Hron! Det finns ingen av era gelikar som har ett skit att säga (inte ett endaste djävla förbannade dugg) om vad som kan hända någon som är ute och campar. Ingetorpssjön är c:a 2,5 mil bort, bilväg. (Orrefors? Quicks historia?) Det är inget nytt som de sju demokratiska partierna skapat.

Det är också väldigt sällan som sådant händer mord eller rånförsök.

Däremot så har vi ett nytt parti, som driver opinion genom att få oss att hata människor utifrån religion, kultur och härkomst.

Vad är ditt syfte med ditt inlägg (och seobservers)? Att skapa en stämning bland utsidans medlemmar som leder till mer av det hat som ditt valda parti lever på och vill att ska existera mer av?
 
Senast ändrad:
En av anledningarna till att jag undviker utmärkta vindskydd och populära platser nära bebyggelse, grillplatser, badplatser osv.
Kanske inte primärt rädd för risken att bli rånad, men att otrevliga typer ska dyka upp och stöka. Strävar efter så ödsliga och undanskymda platser som möjligt.

Oftast dock mer rädd att någon ska ge sig på bilen och bryta sig in, när den står där obevakad och undanskymd. Med tanke på diverse ligor som åker runt och gör inbrott är nog denna risken större än ett personrån.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mattias33 Varning för parkering i Vättlefjäll Västra Götaland 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...