Hundras(er)-erfarenheter?

Okej! Vad bra! :) Jo de verkar va roliga vovvar me mycket personlighet och egen vilja, en hund och jobba med är precis det jag är ute efter! Och som inte ger sig i första taget :)
 
Re: Riesenschnauzer

[Det är riesen jag har fastnat mest för, men kom och tänka på det här med pälsen... är det mycket pälsvård? fastnar det is/snö osv i benhåren och skägget? (dum fråga kanske). Men de hundarna tycker jag verkar passa bäst i övrigt, har dock hört att de mognar sent, är det ett jättestort "problem", alltså att man enbart måste lägga energi på allmännlydnaden första åren? [/QUOTE]

Han va med väldigt mycket ute på vintern både med och utan pulka. Visst fasnar det lite snö i pälsen men inte så jag upplevde det som några problem... ibland fick man stanna och plocka bort lite snö mellan trampdynorna men inte allt för ofta... berodde på snöns konsistens och temperatur... man kan ju klippa pälsen mellan trampdynorna...

Pälsen får man ju klippa eller trimma beroende på hur man vill ha det... ett par tre gånger/år har jag för mig va lagom...

Vad det gäller mognad, temperament och så, är det väldigt stor skillnad mellan olika individer, har genom åren träffat ett antal olika Riesen och alla har varit olika... precis som vi människor...
 
Jaga med flatte

Nej men det är klart att en flat med jaktlinjer inte kommer att gilla att ligga på sofflocket. Men om jag förstod det hela rätt var det inte tanken.

Flatten funkar till det mesta, kolla in de senaste svenska mästerskapen i räddning så har vi många flattar där som presterat mycket goda resultat. Fast det finns många bra räddningsriesen å.

Mvh

Niclas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pomperipossa hundras...håller på att fundera mig halvt galen Hundsport 38

Liknande trådar