Nattfiske runt Barsebäck med wobbler?

Ja, jag erkänner. Jag har bott i Skåne i 12 år men inte haft någon vidare framgång med fisket.

Min fråga är följande: Jag tänker nattfiska vid Barsebäck strandbad denna vecka. Till vänster om badbryggan.

Jag har ett skadat finger så fluga blir det inte. Skall jag satsa på kastflöte med fluga eller flytande liten wobbler med glidsänke?
Kan det finnas skäl att prova med bottenmete efter plattfisk?

Vilken tid är lämplig? I Bohuslän fungerade det bra att sticka ut vid tvåtiden och fiska ett par/tre timmar.

Tacksam för svar från er med erfarenhet...
 
Jag var vid Vikhög (norrsidan) mellan 23 och 01.

Fiskade med flytwobbler med glidsänke framför.

Nil, nada, niente, zero fisk. Inga vak,inga plask, inga rörelser.
Däremot tång vid nästan varje kast, största ruskan vägde väl en 304 gram. Största jag fick upp alltså, den jag tappade precis när jag skulle lyfta spöt var definitivt större...

Barometer visade 1023, vattentemperaturen var 23° och det var nästan vindstilla (pålandsvind).

Solnedgången var dock riktigt snygg. Blått vatten, mörkblå himmel och orangerosa fält runt Barsebäcksverket.
Och en fördel med skitfisketuren var att jag fick träna på nattfiske, det är några år sedan senast.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.