helikoptertransporter till fjällfisket

tack för omtanken

jag har fullt sjå med att lära mig det här m itt förra inlägg var menat till nirrebosse.
micke
 
Öhhhhh?????

Vem fanken flyttade "Mörrumsbäcken" till Skåne???

Sist jag var där låg den i Blekinge och nog är den 1 cm ja kanske till och med 2 cm bredare än en bäck alltid.

I övrigt verkar detta forum helt ha stagnerat i mossgrönt och mullebrunt där allt ska vara som det alltid varit, dvs Inkas kanadensare, VKV kajaker, Lundhags cellgummikängor allternativt 3-Thorn gummistövlar, Haglöfs Alaska ramryggsäck, Fjällrävens brallor, vandring i Sarek, skidor i Jämtlandstriangeln, skridskor på Båven, paddling = Blåbandet, Trangia + T-sprit = sant, Hillebergt tält, och alla borde förstå att bomull är bättre än GTX, har jag glömt något eller?

Bessorvissorn!
 
Ta cykeln till Bodafors

Och naturligtvis tar jag själv cykeln från Skåne till Bodafors! Kostnad??? Förra året tog jag Kajaken tillbaks till Skåne. Kostnad??? 0 kr!
Pengarna lägger jag på lite hajtechprylar i stället.

Stiffe
 
Re: tack för omtanken

divadiva; sa:
det är klart att folk tycker. det måste man få. jag läser lite mellan raderna och suger åt mig lite tips, det du skriver om att avstånden inte är så långa låter ju intressant, för en annan så känns fjällen enorma. du får gärna tipsa lite. så kanske vi skiter i helikoptern!
micke

Förs av allt så blir det till att ta ställning till om man vill ha Öring, Röding, harr, gädda. Svarar man ja på de tre första och nej på fyran kan fjällen vara bra. Öringen finns ju mest överallt. Rödingen är mera sjöbaserad och harren med en strykning mot strömmande vatten. Eftersom du tänkte på helikoptern så antar jag att boende i tält är ett bra alternativ. Här och där så går det att hyra båtar och att ro långdrag är ju ett bra alternativ för främst röding. Vattnets karaktär skall också bedömas utifrån när fisket sker främst med tanke på vattentemperatur. Det är på snudd att vädret är för bra numera och fisken blir loj och till och med dör i varmvattnet. Vattnet i Kultsjön har varit som ett badparadis de senaste fem åren och det är historiskt sett inte vanligt.

Så några tips. Jämtlandsfjällen: Oviksfjällen ovan Bydalen mot Anaris eller fågelsjöområdet i närheten av Gäddede, eller varför inte Nästelströmmarna vid Åsarna eller Sölvbacka strömmar. I Västerbotten kan både sjöar som Virisen och Ransaren bjuda på bra fiske men båt är bra. Matskanområdet vid Dorris är lite iordninggjort för fiske och det finns även gott om strömmande vatten. Är man helt ovan med fjällsjöar och fjällväder så kan det vara bra att informera sig lite innan man fiskar från båt. Det kan vara farligt då vädret kastar snabbt.
Länstyrelsena har också kvoterade vatten att ansöka om före första maj. De är i regel mycket fina fiskevatten.

En röra att utgå från.

Bosse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olind Kort spö till (äldre) Shimano Sedona 500FA för cykelcamping Fiske 3
Llama Kastspö till nybliven pensionär (present) Fiske 18
Norrbottningen Nya fiskeregler på G för att rädda vildlaxen o öringen i våra Östersjöälvar från Norrbotten till Uppland. Fiske 3
lsjonsson Ny fiskart håller på att sprida sig norr ut. Hjälp till att stoppa den! Fiske 7
Ralphandersson Tips på fjällområde för att hyra stuga vecka 44 och vandra till fiskeplatser Fiske 0
lsjonsson GÖS-en guide till Sveriges hetaste fiskevatten Fiske 14
lsjonsson Till Trassselgubben Fiske 4
Martin 0725 Spötips till novis! Shimano 200B Fiske 3
fuentes Vilken lina till abborre, gädda, insjö? Fiske 4
Alternativ till mask Fiske 13
dunderbjorn Fiskekompis resa rån Stockholm till Dalarna Fiske 1
Älgö låda till portabelt ekolod? Fiske 6
Piranha_paradise Rulle till flugspö Fiske 3
Fiskson Bästa stället att åka till över en helg? Fiske 5
mojja1 Älvdalen till fots komplettering Fiske 1
mojja1 Älvdalen till fots?? Fiske 3
avslutat080903 SVT: Rödingen blev till gädda ?!?! Fiske 6
axen290 Lack till cane spön Fiske 2
divadiva gå till tertojåkka? Fiske 2
cyanopsis alternativ tub till 7-delat flugspö Fiske 14
divadiva plats i bilen för flugfiskare till lappland Fiske 0
flindra Drag till metspö Fiske 13
M.Gustavsson Crippled Minnow till Gös? Fiske 3
Älgö Från flätad till nylon...? Fiske 2
Tigershark Länkar till bra fiskeforum/fiskesidor. Fiske 16
srpp Present till flugfiskare? Fiske 14
M.Gustavsson ska oxå till Jämtland v.33 Fiske 0
Edsbyn Till Pakistan igen Fiske 3
v99helto Klingor till spöbygge direkt från tillverkare Fiske 11
fesk Saknar underdel till Elbe President 12 fot Fiske 1
peppe_malmqvist Forumister till mässan? Fiske 2
Malindo Wader-boot: hjälp till i vâr produktutveckling! Fiske 40
vuogga Längtan till fjällen.... Fiske 3
M.Gustavsson 1 Dag kvar till Norge!! Fiske 1
flugfiskarn Flugspö till gädda ? Fiske 5
peppe_malmqvist Ammarnäs till Gaula? Fiske 0
peppe_malmqvist Placering av ringar i förhållande till ryggrad Fiske 5
corollamannen Tips till haspelspöbyggnad? Fiske 0
samarn Länk till fiske Fiske 1
EdgeX Länk till spöbyggnadstips. Fiske 2
peterw Lina till Fenwick Techna AV 9" klass 6 Fiske 11
Kålle Vilka är viktigaste tipsen till en ny flugfiskare? Fiske 80
Mikael-71 Tafs till jig Fiske 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...