Höj- och sänkbar sits till havskajak

Hej

Jag har precis köpt en Trapper Malawi som jag tänker använda till både motionspaddling och utflykter. Då jag har paddlat en del motionskajak och tycker om den sittställningen så har jag köpt ett par Lettmanpedaler samt ska såga bort vingarna som sitter ovan låren i sittbrunnen för att kunna paddla med bålrotation.

Jag är även intresserad av att köpa en höj-och sänkbar sits i stil med denna:
https://gees-england.co.uk/adjustable-platform-kayak-seat-183/

Jag vill kunna höja sitsen när jag vill motionspaddla i skyddade vatten för att få kraft och utmana mig själv och kunna sänka den när jag paddlar i vågor och vill ha stabilitet.

Är det någon som har erfarenhet av att montera en sits som den i länken eller liknande i en havskajak?
 
Hej! Jag undrar om du lyckades montera en höjbar sits eller liknande i din kajak? Jag är nybörjare och är extremt ovig i betydelsen att kunna sitta "platt" med benen framför mig och är därför nyfiken på det här med höjbar sits. Och om du monterade en ny sits , hur blev det med ben och knän när de hamnade i lite högre i position. Alltså tar de i undersidan i sittbrunnskanten, eller fungerade det bra? /Eric
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...