Regnbågefiske

Så här fiskar jag, throutbite heter det visst, är det bra grejor?
Eller ska man ha räka ?
 

Bilagor

  • troutbait-2.jpg
    troutbait-2.jpg
    17.9 KB · Visningar: 3,584
Det är nog ett av dom effektivaste sätten att få regnbåge på dock ganska tråkigt eftersom du inte aktivt söker fisken och därför inte heller känner själva hugget. Men som sagt, du lär få fisk på det sättet och dessutom får du tid över till kaffekokning......

Brukar även kallas latmansmete att fiska så där.

Jag har gett mig fan på att jag ska lära mig flugfisket ordentligt så i år fiskar jag bara med fluga och då är Wolly Bugger en effektiv fluga för regnbågen. Den går att göra i olika färger så att man kan prova sig fram vad som funkar bäst.

Det där med färgerna kan säkert vara olika även om du fiskar med Powerbait, testa olika färger och lukter och se vad som funkar bäst. Meddela gärna resultat (även angående kaffekokningen).

Ha det på fisketuren!
 
Ska önska mig flugfiskegrejor av frugan o barna till nästa år då jag fyller 50 år usch, va gammal man är.
Men det kanske är en hobby som e kul, knyta flugor på vintern när stormen ryter utanför fönstren, o ta en kall pilsner...
Gillar att sitta o glo på flötet o fundera över livets irrvägar....
peter1959
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.