Havsfiske Söröya 2008

Har någon här på forumet vart på Söröya Nordnorge?
Själv har jag aldrig vart där, men kommer åka dit i Juni.
Finns det någon som har några tips om tackel, fiske platser eller bara "inte missa eller bör " tips.
Har även hört att det skall vara mycket fina öring och harr vatten på själva ön.
 
har inte varit på söröya men väl på hitra ett antal gånger.
tips och sånt...mmm..... det beror ju lite på vad ni ska fiska.
jag vet inte om du har fiskat i norge förut men jag lägger ut lite enkla tips på bastackel som funkar för det mesta
För att få sej är det bäst att fiska på kvällen eller natten. Mellan 20-midnatt.
Ha en pirk pch sedan en eller två upphängare: Svart gummimakk krokstorlek 12 annars får ni så mycke smått. Sejen hugger på fart så släpp ner och veva somen tok upp igen.

för torsk leta på ett stim med små sej. dom syns tydligt på ekolodet. fiska med pirk eller shadjigg med upphänare av gummimakk strl 12.
Torsken ligger under sejstimmen och äter.,Men att komma igenom ett sej stimm är inte lätt.
Torsk fiskar man i regel på dagen

långa och uer går djupt på 100-200 meter. Vi brukar använda sej eller torsk men angna kroken med sill eller sej eller makrill file.dags fiske

helleflundra är det shadjigg som gäller.

här är en blid på mig och min uer jag fick förra året.Blev nytt camprekord. 2,7 kg

Hitra-07minfisk.jpg


tommy
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.