Kom ihåg efter plurrning!

fant-cla@algonet.se (Kenneth Fant)

Gäst
Jag och min kamrat var de 2 som 11/2 på eftermiddagen utanför Drottningholm, väster om Stockholm, träffade på en ryggsäck som låg och flöt i en vak. Några meter därifrån låg det en vattenflaska på isen.Försökte ta oss fram till ryggsäcken men isen var för dålig. Ryggsäcken flöt även så högt så vi bedömde att det inte fanns någon människa hängandes i ryggsäcken.Vi larmade brandkåren som kom med helikopter och dykare men dom hittade inget.


Min kamrat ringde mig nu ikväll efter att ha pratat med polisen. En holländare hade idag lördag tagit kontakt med polis angående sin saknade ryggsäck. Han hade igår fredags gått ner sig. Antagligen utan både midjerem och grenrem på säcken tappat den i vaken. Därefter tagit sig tillbaka till Drottningholm och sedan p.g.a. oförstånd inte tagit kontakt med polisen.


Vill därför med detta inlägg bara visa vad som kan hända om man lämnar något i vaken och därefter inte kontaktar polisen. Kan försäkra att det för oss 2 inte
var någon behaglig upplevelse.
Annars var turen från Sjöängen, förbi Birka fram till Drottningholm fin.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.