Annan koppling av karbinhaken för att kunna kom loss?

Re: Re: Knivar och karbiner

Brune; sa:
Eftersom jag för ovanlighetens skull inte behövde köpa osett så hade jag med mig ett antal tampar och provade vilken kniv som jag tyckte var bäst. Någon tjockare tamp än diameter 8 mm har jag inte.

Bakgrunden till köpet var att jag skulle kapa roderlinorna till min då nya kajak, och att de armerade (Dynema ?) linorna inte gick att klippa av med min sax eller med min sidavbitare.

Jag har dynema racing som roderlinor och dessa klippte jag utan problem med sax...

Ang karbiner så har jag två: en twistlock sitter om midjebältet och den kopplar grenremmen nedåt/bakåt och säkerhetstampen(-s nedre ända) uppåt. Nog talat om karbin 1 i midjehöjd.
Karbin två som är vanlig utan låsning sitter i övre ändan av säkerhetstampen och här sitter givetvis även livlinans ände. Kardborre håller tampen på plats längs axelremmen på ryggsäcken. Jag kan således frigöra linan på två oberoende ställen (om inte twistlocken fryser).

/Patrik
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...