Känga+Birka Kevlar

Efter att ha åkt omkring på hockey-rör i ett par år och varje år upptäckt att det är roligare att ge sig ut på längre turer skall jag nu köpa ett par långfärdsskridskor. Har tittat runt lite har ett par frågor. Här på utsidan finns ett paket med Skyllermarks Birka Kevlar. Eftersom jag är nybörjare undrar jag hur lämpliga dessa är. Är det bra grejjer?
Jag tycker att det verkar smidigt att kunna använda t.ex vandrarkängor (jag har ett par Meindl Island). Funkar det? Kommer jag att bli nöjd?
Dessutom vilken längd skall jag ha 46 eller 51 cm?
Har inte planerat extremt långa turer men vill ändå kunna åka behagligt i ett par timmar.
 
Bra kombination

Detta är en utmärkt skridsko. Kängan är också bra.
Börja med 46 cm. Skyllermarks skridskor har en längre uppslipning fram än Almgrens och får därför en relativt kort åkyta men det gör inte så mycket om du inte tänker tävla. Se också Johan Porsbys inlägg om skridskolängd.

Senare kan du prova om du kan ha en snabbindning bak till kängorna. T ex kan Skyllermarks Remless, Almgrens snabb eller Haglöfs Novalite är ett bra val.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Puttri isa kevlar vs möja Långfärdskridsko 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.