engelsk setter i stf-stuga

jag planerar en vintertur i slutet av mars och är lite tveksam om vart jag ska åka.
min erfarenhet av "hundrummen" i stf-stugorna är begränsad till sommarhalvåret, med i stort sett bara goda minnen.
är det någon som har tips vart man kan åka vintertid utan att slippa riskera sova på golvet med hunden .
förslag emottages efter hela kungsleden.
 
"sova på golvet"

-Menar du att du är orolig att det ska vara fullbelagt i hundrummet?

Den enda vinter-och-hund-erfarenhet jag har i fjällen är kungsleden Salto-Kvikkjokk förra våren. Förutom slädhundar var där inte mycket hundar på besök (april). Och slädhundarna sover ju oftast utomhus. Hundrummen är oftast små, och även om det inte blir för trångt kan det kanske bli problem om olika hundar (eller hundägare?) inte funkar ihop.
Men om det inte är så mycket folk i övrigt (vilket var fallet förra våren) går det ju oftast att hitta någon bra lösning ändå.

Så jag tror iaf att denna sträcka av Kungsleden skulle funka för dig.
 
Javisst , sträckan salto - kvikkjokk är förmodligen inte lika välbesökt som abisko - kebne där mina erfarenheter finns med settern vintertid.
Vintern -04 , mitten av mars månad var jag där och vid den lilla Kårsavaggestugan (10 bäddar ?) var det fullt.
I det fantastiska föret som då var drog min setter mig vidare till Abiskojaurestugan (50 bäddar ?) där det väntades ett större sällskap vilket skulle innebära en överbeläggning enligt stugvärden.
"Alla får plats även hunden" lovade han ,men hur kul är det att tränga ihop sig i en överfull stuga med en hund...
Vi skäjtade tillbaka till Abisko där vi efter middagsbuffe´n kunde vräka ut oss i ett dubbelrum...
I alla fall så bär det iväg igen upp till Abisko någon gång i slutet av mars för att på 2-3 dygn ,packade skoterspår och medvind (?)ta sig till Kebne.
Vad jag förstått så innebär vissa veckodagar att stugorna kan vara knökfulla en del perioder under vintern med tanke på att många reser vid helgerna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
littlebigohrn Var i södra Europa kan man vandra med Irl. setter? Hundsport 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.