Hundbur till SAAB 9-5

-PaTRiC-; sa:
Rayban; sa:
Hej

De bästa burar jag har sett är http://www.connysab.se modeller. Denna är iof inte mm-måttgjord mot bilen, utan är i rektangulär standardform. Men kolla in dem iaf! mycket bra lösning på dörrarna! Kan även göras efter beställning i andra mått.




man förlorar så stor yta i den typen av bur samt att låsen är skit, sådana lås klarar inte en rottis på vakthumör.. tyvärr

takk för tipset annars :)



Håller med... Låset ser lite klent ut... Man lär nig behöva en sprint/hårnål för att förstärka.. Det jag gillar med dörren är att den öppnas uppåt och därmed går att ha "överallt" i bilen. Inte behöver tänka på att kolla så dörren går upp och undvika ha packning för osv. som med utställninsburarna och deras mkt breda dörrar... Som inte kan öppnas i min golf...

I min gamla bil så figursvetsade far min en bur. mm-anpassning! Maximala utrymmet användes men nu när den är såld så passar ju tyvärr inte buren i ngn annan bil då Kadett har det i särklass största bagagaeutrymmet i klassen och nya bilar är för runda för att ha stora bagageutrymmen..... Passar i vw-bussen iaf...
 
monterade i helgen in en ny Mitax dubbelbur i den nyinförskaffade bilen. passningen har galen, det var 2mm till godo, jag kan inte tänka mig att det går att få en bur som bättre nyttjar utrymmena. vi var tvugna att sätta in buren utan rensi-matta för att fälla sätena, putta in buren och sedan läggsa i rensi-mattan för att kasa tillbaka buren över rensi-mattan, snacka om passform. första intrycket är att det är en mycket välarbetad bur, det enda är låsen som vi tidigare varit tveksamma till, dock är dessa lås grova och svetsade itstället för popp-nitade. hoppas den är lika bra som den verkar då den ligger i övre prisgruppen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.