Hur ska klöjveväskan sitta?

malamuteberger; sa:
avslutad210712; sa:
En fundering jag har angående att stoppa in liggunderlag i klövjeväskan är om isoleringen gör att hunden blir onödigt varm när man vandrar på sommaren. Kanske bättre att försöka hitta något material som leder värmen istället för att isolera den.


Jag har stora avklippta plastdunkar (typ saftdunkar) i min malamutes klövjeväska. Det gör väskan stabilare, helt vattentät och jag kan packa i även kantiga och hårda saker utan att det skaver på hunden.

/Christina

Det roliga med detta forum är att man alltid får nya infallsvinklar på det mesta man kört fast i...det där var en intressant idé! Verkligen! Tål att funderas över. Beror nu skavet på att väskan är för mjukt och behöver stadgas upp eller på felaktig läge? Nu ska han ju bara bära sin mat, dvs rätt följsamma, formbara påsar...får fundera på det...Tack Christina1
 

avslutad210712

Gäst
malamuteberger; sa:
avslutad210712; sa:
En fundering jag har angående att stoppa in liggunderlag i klövjeväskan är om isoleringen gör att hunden blir onödigt varm när man vandrar på sommaren. Kanske bättre att försöka hitta något material som leder värmen istället för att isolera den.


Jag har stora avklippta plastdunkar (typ saftdunkar) i min malamutes klövjeväska. Det gör väskan stabilare, helt vattentät och jag kan packa i även kantiga och hårda saker utan att det skaver på hunden.

/Christina

Eftersom jag skall sy klövjeväskan själv så kan jag naturligtvis anpassa den till en plastdunk av något slag. Tål att funderas på. Vill säga om jag hinner fixa en väska innan jag åker eftersom jag inte fått tyget från shelby ännu.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.