Vegetabiliskt foder

Har funderat lite på att gå över till vegetabiliskt foder under sommarhalvåret pga priset.
Har en blandras med mest Malamut, han jobbar inte så mycket under högsommaren.
Det jag funderar över är om han får i sig allt han behöver, hundar är ju trots allt köttätare..?
 
undar; sa:
hundar är ju trots allt köttätare..?

Så också människor... Men trots detta finns det alternativ till kött bara man sätter samman det på ett "nuftigt" sätt. Vore intressant att se om vegantrenden slagit igenom för våra husdjur också. Får följa denna tråd!

Rojalistiska Kaninen:

"Vilket protein är bäst, animaliskt eller vegetabiliskt?

Djuren omsätter mest av de animaliska proteinet, vegetabiliskt protein är ofta utfyllnad i foder, hunden kan inte omsätta detta optimalt."

[Ändrat av Buda 2004-09-18 kl 17:39]
 
Buda; sa:
undar; sa:
hundar är ju trots allt köttätare..?

Så också människor... Men trots detta finns det alternativ till kött bara man sätter samman det på ett "nuftigt" sätt. Vore intressant att se om vegantrenden slagit igenom för våra husdjur också. Får följa denna tråd!

Njae.. vi är nog inte vad man kallar renodlade köttätare, vi klarar oss precis som grisarna bra på en blandkost.. hundar och katter är renodlare köttätare, man får inte låta snålhet hindra djurens väl..
 
VEGETABILISKT FODER?!

Jag skulle personligen ALDRIG NÅGONSIN ge min hund vegetabiliskt foder. Varför? Därför att våra hundar är KÖTTÄTARE! Hundarna är byggda för att äta kött, och skall så också göra. Många av de allergier och andra sjukdomar som våra hundar har kan förmodligen härledas till foder som till största delen är vegetabiliska. Vet iaf flera hundar som mått bättre och blivit friskare av att gå över till köttbaserade foder.

Nej, för mig finns det bara en typ av foder som kan kallas hundfoder - och det är köttbaserade foder.
 
...

Är personligen vegan men skulle inte ge min hund vegetarisk kost.. vet en del hundar som ätit vegetarisk kost och de verkar ha mått bra av det men man vet ju inte.. och som det nämnts ovan så är hundar renodlade köttätare..

//Tobias

(f.ö trodde jag veg-hundfoder var dyrare än vanligt foder)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lisa Friberg Husky på foder? Hundsport 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...