Draghund..

alpha

nja... jag länkade mig omkring... den var på engelska men jag skrev ut den, ska leta hemma och se vad det stod. Såg förresten att du skrivit lite på malamute sidan också! kul!
emma
 
Ja fast man fick ju bättre respons här.. Lite synd, men det är väl kanske fler besökare på den här sidan.
Skulle va tacksam om du hittade det, det lät som om det var intressant. MVH/Johan
 
draghund

Du har inte funderat på en grossersennen hund, rejält stor, sällskaplig hund, Jag växte själv upp med en berner sennen hund som drog oss i pulka på fjället,
Hon blev för liten, orkade inte riktigt, men var en perfekt hund att klövja, och ha skoj dragmed, chokladturer, familje turer, husky och malamute är också bra draghundar men kanske lite mer extrema arbetsdjur, Jag vet ju inte hur du bor, söderut eller norrut mvh eva j
 
Skaffa hund

Titta på grönlandshund....men var uppmärksam på föräldradjuren!
Grönlandshunden är egentligen den mest ultimata friluftshunden då den både är lätt att ha lös, läraktig, pålitelig och sällan drar efter vilt. Naturligtvis finns det blodslinjer som INTE går att ha på detta vis men efter många år med rasen och många hundar från olika linjer så inser vi att rasen helt enkelt är ljuvlig...
Vi har slutat med regelbunden uppfödning själva men håller koll på vilka som försöker fortsätta avla på de sunda trevliga linjerna med nämnda mentalitet. Även om vår avel upphört så kommer vi för alltid att ha ett litet spann för nöjeskörning och kanske ta någon kull för rekrytering. Men kolla in våra hundar, hur de fungerar och ser ut på http://www.racystar.com. Vi kan ev hjälpa till att hänvisa till uppfödare om intresse finns för en sund grönlandshund...
Mvh Trine Andreassen, Skara
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.