Beställa från USA

Hejsan!
Jag tänkte beställa lite varor från USA.
Jag undrar då hur mycket man får lägga till utöver priset på varorna då det gäller frakt samt moms?
Är det några fler tillägg som tillkommer?

MVH Pack
 
Hej, jag har beställt skivor och böcker från USA. När jag skulle lösa ut paketet från posten fick jag betala moms, tullavgift och speditionsavgift(???); totalt 268:- på en order på drygt 800:-

Hoppas detta är till hjälp!
(Posten hänvisade mig till tullen för mera info, men jag har inte orkat...)
MVH
Johan H
 
moms

Du får betala moms på både produkten och på frakten. Prova att försöka hitta prylarna du vill ha hos en firma lokaliserad i Kanada. Det är oftast billigare. Momsen kommer du dock inte undan.

Lycka till

peter
 
Moms

Faktiskt så har jag hört talas om tillfällen då momsen
ej har lagts på. Om det beror på slarv av tullen eller ej vet jag inte. Bland annat ett tillfälle då en kille här i Kiruna beställde storskor från USA och fick dom utan moms påslaget. I och med att han var så nöjd med skorna och priset beställde han ett till par, med följden att dom den gången lade på momsen. Tyvärr kommer jag inte ihåg prisskillnaden bara att han var lite gramsen.
Tack för tipset om Kanada!

MVH Pack
 
Trodde att allt var dyrare att ta från USA nu när dollarn har skjutit i höjden. Har du nåt tips på nåt som är billigare att köpa "over there"?
 
Endast USA

Hejsan!

De produkter jag är lite sugna på är sådant som endast finns i USA, jag har iallafall inte hittat någon importör i Europa. Tror inte att det är så lätt att hitta billigare saker i USA Just nu!

MVH Pack
 
Trixigt att beställa från USA

Tjaba!
Jag har under några år funderat på att beställa främs cykelprylar från USA. Trots deb höga dollarkursen kan man göra ett och annat klipp. Men när det gäller momsen så säger tullen att det är 25% på allt som tas in, men ibland så glömmer de att kolla alla paket. En polarte till mig beställde en framgaffel och tog den hit via ett expressfraktbolag. Han åkte på att betala tull. Men jag undrar om man istället skall ta det via surface-mail(typ ytfrakt via båt), det blir billigast frakt och det är väl fler paket som skickas den vägen och då kollas kanske inte alla? En gissning från min sida. Ett annat alternativ är att kolla med bolaget du beställer ifrån om den kan skicka paketet under rubriken gåvor på innehållsförteckningen - då kollas det inte och ingen moms läggs på. Det har fungerat men beror förstås på företaget du beställer ifrån!
Lycka till! / jonas lundmark
 
Svar från USA

Hejsan!
Jag Mailade BC-store om vad det skulle kosta att skicka över Atlanten. För en vara som de tog 200 US$ för skulle det bli 120 US$ utöver det (med alla tilläggen). Dom skrev även att det skulle ta cirka 7-13 dagar via flyg. Priset känns lite mastigt.
Då är ditt förslag med "gåva" en bra idé.
Fast som det verkar nu kommer jag nog att köpa andra produkter här i Sverige istället.

MVH Pack
 
om beställning från Over There

Jag har vid ett par olika tillfällen beställt prylar från USA och de flesta gånger har det funkat bra att be företaget att märka packetet med "Samples - No commercial value". Man betalar ju inte mons på sånt som inte kostar något ;-)
 
Criminials

Jag har också mottagit paket med den stämpeln. Min personliga åsikt är att det inte känns riktigt okey.

Jag har hyfsad koll på prylar och jag känner till väldigt få prylar som blir billigare att beställa från US än från EU. Det är också så att det är ganska få varumärken som inte har en representant inom EU.

Vad har ni för prylar som är billigare(med frakt inkluderad) att ta från USA?
 
Campmor

Ta en titt på Campmor så förstår du varför man vill beställa vissa saker från USA. Köpte själv en TNF Middle Tripple Jacka där förra året för ca 2200 kr. I Sverige kostar jackan ca 3400 kr.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Linus_S Beställa Utrustning från USA ?! Utrustning allmänt 2
såg söker efter en internet sajt där man kan beställa både vulkan o hammok Utrustning allmänt 3
Halmberg Beställa från utlandet? Utrustning allmänt 4
Lischke Beställa meindl Island pro från Tyskland? Utrustning allmänt 11
micw Beställa GPS/Vario från Schweiz Utrustning allmänt 1
Tordnado Vad köpa i USA!? Utrustning allmänt 12
skogsmästaren nätbutik från USA/kanada sökes? Utrustning allmänt 2
UffeB Retur av USA-köp - hur få tillbaka tull + moms? Utrustning allmänt 5
Henrik.A Taxfree USA Utrustning allmänt 1
Herr Nilsson Köpa från USA Utrustning allmänt 2
orkesterchefen Vad skulle ni köpa i USA? Utrustning allmänt 25
PAA Köpa uteprylar i USA / Kanada Utrustning allmänt 10
diluruf Online-butiker usa? Utrustning allmänt 5
groda123 Camping i usa Utrustning allmänt 1
SFB Köpa kläder från USA?? Ge mig tips Utrustning allmänt 9
KJHJ Vad handla i USA? Utrustning allmänt 6
nature4you.nu Beställning från USA Utrustning allmänt 4
Carlarmfelt internetbutik USA Utrustning allmänt 11
mcemil Handla utrustning här i USA? Utrustning allmänt 1
Surjamten Moms vid order från USA? Utrustning allmänt 5
Östanhol Outlet-butiker i USA Utrustning allmänt 4
Farbror Vad är billigt i USA? Utrustning allmänt 8
Karhu Köpa i USA Utrustning allmänt 0
pewe Jag skall åka till USA i MAJ, vad skall jag köpa? Utrustning allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.